رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

سبزی آش رشته شامل چیست؟

فهرست مطالب

آش رشته بدون شک یکی از پنج غذای خاطره‌­انگیز در ذائقه‌­ی متنوع و غنی ایرانیان است. غذایی سنتی که با خاطرات بسیاری از ما در دوران کودکی، نوجوانی و دورهمی­‌های شاد و دلپذیر خانوادگی گره خورده و عطر بی­‌نظیرش یادآور دست‌پخت بهشتی مادران و مادربزرگان عزیزمان است. هر بار مزه‌کردن طعم منحصربه‌فرد آش رشته، ما را به خاطرات خوش سیزده‌­به‌­در، افطارهای ماه مبارک رمضان، پیک­نیک­‌های خانوادگی و شب­‌های بلند زمستانی در کنار خانواده و دوستان می‌­برد.

پخت آش رشته به عنوان یک غذای سنتی، بر پایه­‌ی سبزیجات و حبوبات است. برای رسیدن به آش رشته­‌ی ممتاز و خوش‌مزه، بسیار مهم است که با اصلی­‌ترین رکن آن یعنی سبزیجات موجود در ترکیب آش رشته و میزان هر کدام آشنا شویم.

در این متن می­‌خواهیم ترکیب سبزیجات موجود در آش رشته را معرفی کنیم. اگر شما هم از طرفدارن طعم لذیذ و خاطره‌انگیز این غذای اصیل و پر طرفدار هستید، امیدواریم با دنبال کردن این مطلب و پخت آن، از چشیدن این غذای فوق‌­العاده در کنار عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران­‌کافه‌­های ارکیده همراه باشید.

سبزی آش رشته شامل چیست؟

به طور معمول برای تهیه آش رشته در اکثر نقاط کشور از پنج سبزی اصلی گشنیز، جعفری، تره، شوید و اسفناج استفاده می­‌شود. اما توجه داشته باشید که آش رشته ممکن است در شهرهای مختلف ایران با توجه به ذائقه و فرهنگ غذایی آن دیار، با سبزیجات مختلف و متنوعی تهیه شود. در ادامه سه نوع ترکیب محبوب در تهیه سبزی آش رشته را مرور می‌کنیم.

سبزی آش رشته تهرانی

در آش رشته تهرانی از همان ترکیب پنج تایی معروف یعنی جعفری، گشنیز، تره، شوید و اسفناج استفاده می‌شود. در تزیین آش رشته تهرانی معمولا از پیاز داغ و نعنا داغ استفاده می‌شود که عطر و طعم خاصی به این غذا می‌دهد.

سبزی آش رشته شیرازی

سبزیجات استفاده شده در آش رشته شیرازی کمی متفاوت است. شیرازی‌ها در کنار جعفری و گشنیز، به جای تره از ساقه‌ی پیازچه و به جای اسفناج از برگ چغندر سفید استفاده می‌کنند. همچنین در پخت آش شیرازی از چند حبه سیر نیز استفاده می‌شود.

سبزی آش رشته شمالی (مازندرانی)

در آش رشته شمالی در کنار پنج سبزی آش اصلی یعنی جعفری، شوید، گشنیز، تره و اسفناج، از شنبلیله و سیر تازه نیز استفاده می‌شود. همچنین با توجه به فصل، بعضی سبزیجات معطر محلی مثل ریحان وحشی و نعناع فلفلی (سوسنبر) نیز در آش رشته مازندرانی جایگاه ویژه دارند.

نسبت و میزان سبزی آش رشته

شما برای تهیه آش رشته به‌ازای هر نفر نیاز به 100 گرم سبزی آش (با نسبت برابر) دارید. به عنوان مثال اگر قصد دارید تا از همان پنج نوع سبزی معروف در تهیه آش رشته استفاده کنید، باید از هر نوع سبزی، 20 گرم تهیه کنید. یادتان باشد که میزان دقیق در ترکیب سبزی آش در طعم نهایی این غذای خوش‌مزه بسیار موثر است.

رستوران­‌کافه­‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا، میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می­‌توانید با شماره 09123141900 تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

5 / 5. 2

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2295 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *