رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

طرز تهیه شربت بهارنارنج با گل خشک با چند روش مختلف

فهرست مطالب

شربت عرق بهارنارنج خوشمزه و خوش طعم

اگر از عاشقان بهار و شکوفه‌های تُرد و ظریف درخت نارنج هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید. ما از رهگذر خیابان‌های خوش‌‌آب‌و‌هوای شیراز با یک بغل عطر سرمست‌کننده شکوفه‌های بهارنارنج به استقبال روزهای گرم و بعدازظهرهای دلپذیر تابستان می‌رویم.

شربت عرق بهارنارنج به عنوان یک شربت های تابستانی مجلسی ؛ باعث رفع تشنگی در روزهای گرم بهار و تابستان می‌شود. جالب است بدانید که این نوشیدنی را هم می‌توان با عرق بهارنارنج و هم با شکوفه‌های خوش‌عطر آن تهیه کرد. این روزها طعم باطراوت شربت‌های خوش‌عطر و طعم ایرانی طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه شربت بهارنارنج با گل خشک را برای ساختن اوقاتی باطراوت در روز‌های داغ و سرزنده تابستانی، آموزش دهیم. اگر از طرفداران عطر سرمست‌کننده‌ شکوفه بهارنارنج هستید، تهیه این شربت معطر و ویژه را پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم آن را تهیه کنید و از چشیدن طعم خوش بهارنارنج در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت بهارنارنج

ردیف مواد اندازه
1 شکوفه بهارنارنج 4 پیمانه
2 شکر 3 پیمانه
3 آب 3 پیمانه
4 آبلیمو یک چهارم پیمانه

طرز تهیه شربت بهارنارنج

  • شکوفه‌های خشک شده بهارنارنج را از قبل، در کمی آب خیس کنید.
  • برای گرفتن تلخی شکوفه‌ها، آن‌ها را در 2 لیتر آب بجوشانید. هنگامی که قُل زد با آب سرد بشویید.
  • مرحله قبل را 2 تا 3 مرتبه دیگر تکرار کنید.
  • بهارنارنج‌ها را با آب سرد درون یک قابلمه بریزید. در این مرحله شکر را نیز لایه لایه اضافه کنید.
  • قابلمه را به مدت 12 ساعت در یخچال قرار دهید.
  • بعد قابلمه را روی شعله زیاد قرار دهید تا قُل بزند. پس از آن زیر شعله را کم کنید تا مواد قوام پیدا کند.
  • بعد از اینکه مواد غلظت پیدا کرد، کمی آبلیمو اضافه کنید و صبر کنید تا چند قُل دیگر بزند.
  • پس از خنک شدن آن را در شیشه بریزید. شربت شما آماده است. نوش جان!

چند روش درست کردن شربت بهارنارنج

یکی دیگر از روش‌های آسان برای تهیه شربت بهارنارنج، استفاده از عرق بهارنارنج و جوشاندن آن با شکر و آب است. همچنین شما می‌توانید طعم لطیف بهارنارنج را با ترکیبات معطر دیگری نیز متفاوت و ویژه کنید. هر کدام از این ترکیبات خواص تسکین‌دهنده و آرامش‌بخشی دارند که در کاهش دردهای عصبی، محافظت از بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیرگذارند.

شربت بهارنارنج و زعفران

ترکیب بی‌نظیر شربت بهارنارنج و زعفران، هم باعث شادابی می‌شود و هم می‌تواند با تقویت انرژی و قوای بدن از ابتلاء به بیماری‌های عصبی و جسمی بسیاری جلوگیری کند. با ترکیب عصاره زعفران و شربت بهارنارنج اوقاتی شاد و خوشایند در روزهای گرم تابستانی سپری کنید.

شربت بهارنارنج با گلاب

گلاب بسیار آرامش‌بخش و ضداسترس است. ترکیب خوش‌عطر آن با شربت عرق بهارنارنج باعث تنظیم فشار خون و کاهش بیماری‌های قلبی می‌شود. برای گذراندن یک عصر دلپذیر تابستانی، کمی گلاب را با شهد بهارنارنج و آب ترکیب و نوش جان کنید.

شربت بهارنارنج با بیدمشک

ترکیب ملایم و لطیف بهارنارنج و بیدمشک در روزهای گرم تابستان به رفع عطش و خستگی کمک می‌کند و باعث حفظ آب بدن می‌شود. همچنین اشتها را تقویت و عملکرد سیستم گوارشی بدن را بهبود می‌بخشد. کمی شهد بیدمشک را با شربت عرق بهارنارنج و آب ترکیب کنید و از عطر و طعم آن لذت ببرید.

شربت بهارنارنج با تخم شربتی یا خاکشیر

طبع گرم بهارنارنج در ترکیب با طبع سرد خاکشیر و تخم‌شربتی متعادل می‌شود و به درمان مشکلات گوارشی بسیار کمک می‌کند. همچنین این شربت خوش‌عطر و طعم در افزایش سوخت‌وساز بدن و کاهش وزن بسیار موثر است. کافی‌ست کمی خاکشیر را بشویید و با مقداری تخم‌شربتی، شهد بهارنارنج و آب ترکیب کنید.

سردنوش زعفران بهارنارنج برای آرامش‌بخشیدن به یک بعدازظهر تابستانی در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود. چشیدن این خنکیِ ویژه را در کنار عزیزانتان به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین خواص و طرز تهیه انواع دمنوش بهارنارنج نیز می‌تواند اوقات آسوده‌ای برای شما فراهم کند.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2608 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *