بلاگ

آموزش گرانولا بار یک صبحانه کامل و مقوی

فهرست مطالب

آموزش گرانولا بار، یک میان وعده مقوی و خوشمزه و پر از مواد مفید، که از جو دو سر، انواع مغزها و کره آجیلی درست می‌شود. این خوراکی لذیذ به خاطر ارزش غذایی بالایی که دارد، بیشتر به عنوان صبحانه میل می‌شود.

گرانولا بار خانگی بسیار بهتر از هر نوع دیگری است که در فروشگاه می‌خرید. درست کردن آن راحت است و یکی از بهترین تنقلات برای کودکان می‌باشد. در این مقاله علاوه بر طرز تهیه با انواع آن آشنا می‌شوید. همچنین در ادامه به آموزش گرانولا بار برای افراد وگان هم می‌پردازیم.

 

مواد لازم برای تهیه گرانولا بار

برای تهیه این گرانولا بار خانگی فقط به 7 ماده اولیه نیاز دارید:

• 1 فنجان کره بادام زمینی طبیعی یا بادام هندی: که به چسبیدن مواد به یکدیگر کمک می‌کند و علاوه بر پروتئینی که دارد، چربی‌های سالم و طعم غیر قابل وصف آجیلی را به آن اضافه می‌کند.

• 2 ½ فنجان جو دوسر کامل: که بافت جویدنی را به گرانولا می‌دهد.

• 2/3 فنجان عسل: همراه با کره آجیلی، کمک می‌کند همه مواد به هم بچسبند. علاوه بر این باعث طعمی گرم و شیرین می‌شود.

• 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل: عطر آن را تقویت می‌کند.

• 1/2 قاشق چایخوری نمک دریا: برای این‌که تمام طعم‌های غنی، شیرین و آجیلی غذا باهم ایجاد شود.

• 3 قاشق غذاخوری مغز تخمه کدو، بادام زمینی له شده یا بادام هندی: علاوه بر طعم بی‌نظیر و خواصی که دارد. باعث تقویت حالت جویدنی در گرانولا می‌شود.

• 1/3 فنجان چیپس شکلاتی کوچک: حتما از سایز کوچک آن استفاده کنید، چون اندازه متوسطش مانع بهم چسبیدن مواد می‌شود. اگر چیپس‌ شکلاتی کوچک ندارید، شکلات تلخ خرد شده را جایگزین کنید.

 

طرز تهیه گرانولا بار

باور نمی‌کنید که طرز تهیه این گرانولا بار خانگی چقدر آسان است!

1. ابتدا مواد مرطوب مثل کره بادام زمینی یا بادام هندی و عسل را با عصاره وانیل و نمک با هم مخلوط کنید.

 


2. آنقدر هم بزنید تا عسل کاملا مخلوط شود. بوی شگفت انگیزی خواهد داشت!

 

3. مواد خشک مثل جو دوسر، چیپس شکلات و مغز تخمه کدو یا هر نوع مغز آجیل دیگری که خواستید را اضافه کنید. ممکن است ترکیب در ابتدا خشک به نظر برسد، اما هم زدن را ادامه دهید تا همه چیز به طور کامل در کمترین زمان مخلوط شوند.

 


4. در مرحله بعد، مخلوط را در یک ظرف با پوشش روغنی بریزید. روی آن را با یک کاغذ روغنی دیگر بپوشانید و سپس با دست، محکم فشار دهید تا کامل فشرده و پخش شود.

 

5. بعد، از پشت یک پیمانه اندازه گیری یا لیوان برای صاف کردن سطحش استفاده کنید.

 

6.در انتها ظرف را به یخچال منتقل کنید و قبل از برش دادن و میل کردن آن، اجازه دهید مخلوط به مدت یک ساعت خنک شود.

 

 

طرز انواع گرانولا بار

شما می‌توانید ترکیبات آن را تغییر دهید. نارگیل خرد شده، کشمش، کنجد، تخمه آفتابگردان و توت خشک، چند مورد از مواردی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

با خیال راحت چیزهایی که دوست دارید را اضافه کنید، اما مهم است که اندازه آن‌ها کوچک خرد شده باشد و نسبت‌هایی را که در دستور پخت اصلی استفاده شده رعایت شود تا نوارهای گرانولا انسجام داشته باشند.

 

طرز تهیه گرانولا بار برای افراد وگان

• افراد وگان به جای عسل از شربت برنج قهوه‌ای یا شربت افرا می‌توانند استفاده کنند. درست است که به اندازه عسل چسبناک نیست که این مخلوط را به نوارهای منسجم تبدیل کند اما می‌شود توپ‌های انرژی خوشمزه‌ای با آن ساخت!

• اگر از شربت افرا استفاده می‌کنید، مخلوط را قبل از اینکه سرد شود حالت دهید.

 

نکات تکمیلی در تهیه ی گرانولا بار

• از کره آجیلی استفاده کنید.

• اگر کره آجیلی شما خیلی خشک یا غلیظ باشد، جو، شکلات چیپسی و مغزها را به صورت نوارهای منسجم بهم نمی‌چسباند. از کره‌ای با بافت نرم و خامه‌ای استفاده کنید.

• برای اینکه گرانولا جویدنی و منسجم شود، زمان سرد شدن را کوتاه نکنید، باید خنک شود.

• از گرانولا بارها در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. هنگامی که نوارها را برش دادید، در ظرف را بپوشانید یا آن را به ظرف در بسته منتقل کنید. توصیه می‌شود با یک ورق کاغذ روغنی بین لایه‌ها فاصله ایجاد کنید تا بهم نچسبند.

• این خوراکی خوشمزه را می‌توانید تا یک هفته در یخچال یا تا 2 ماه در فریزر نگهداری کنید. در صورت نگهداری در فریزر بعد از بیرون آوردن به مدت 20 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید و بعد نوش‌جان کنید..

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant

1398/05/26

.

1129 بازدید

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *