بلاگ

طرز تهیه فرنی خانگی برای رمضان

فهرست مطالب

فرنی جزو یکی از دسرهای سبُک و مقوّی‌ست، که طرفداران زیادی دارد. این دسر لذیذ با طرز تهیه راحت و آسان، معمولا برای صبحانه و یا عصرانه طبخ می‌شود. بافت نرم و لطیف فرنی، سرشار از ویتامین B، روی و آهن است و به همین دلیل در ایامی مانند ماه مبارک رمضان در سفره‌های سحری و افطاری روزه‌داران سرو می‌شود تا به سرگیجه ناشی از افت قند خون در زمان روزه‌داری کمک کند. اگر فرنی را در وعده سحری میل کنید، در طول روز احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت. همچنین فیبر موجود در این دسر خوش‌طعم به کاهش کلسترول و در نتیجه، تناسب اندام و داشتن وزن متعادل کمک می‌کند و در صورتی که بدون شکر تهیه شود، خطر ابتلاء به دیابت و انواع سرطان را کاهش می‌دهد.

در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه فرنی خانگی را آموزش دهیم. اگر از آن دسته افرادی هستید که در کنار عطر و طعم دل‌انگیز، ارزش غذایی نیز برایتان مهم است، تهیه فرنی را به عنوان یک صبحانه مقوی، دسری لذیذ برای یک عصر پاییزی و یا وعده غذایی مفیدی در ماه رمضان پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم این دسر دلپذیر را تهیه کنید و از چشیدن طعم و عطر خوش آن لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه فرنی خانگی

ردیف مواد مقدار
1 شیر یا آب یک پیمانه
2 آرد برنج یا انواع نشاسته یک دوم پیمانه
3 عسل یا شکر یک چهارم پیمانه
4 گلاب، زعفران، هل در صورت تمایل

طرز تهیه فرنی خانگی

  • آرد و شیر را داخل قابلمه بریزید و خوب حل کنید.
  • قابلمه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و به آرامی هم بزنید.
  • وقتی مواد کمی به غلظت رسید، شکر، گلاب و هل را نیز اضافه کنید و هم بزنید.
  • با دیدن غلظت لطیف و مناسب مواد، آن را در ظرف بریزید و کمی زمان دهید تا خنک شود.
  • فرنی شما آماده تزیین است. نوش جان!

فرنی انواع متنوعی دارد که با عطر و طعم‌های جذابی همراه است. می‌توانید برای تزئین آن از انواع مغزها، دارچین، خلال بادوم و پسته یا گل سرخ استفاده کنید.

ما در رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا و همچنین پَک‌های افطاری؛ برای برگزاری ضیافت افطار میزبان شما هستیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

 

 

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant

1398/05/26

.

1129 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *