رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

بهترین سس برای جوجه کباب

فهرست مطالب

بهترین سس‌ها برای جوجه کباب

آشپزهای حرفه‌ای از انواع سس‌ها و چاشنی‌های هیجان‌انگیز، در خدمت بهبود عطر و طعم غذا استفاده می‌کنند. طعم هیجان‌انگیز و ظاهر رنگارنگ و ویژه‌ی سس‌ها می‌توانند شما را از افتادن در چرخه غذاهای تکراری نجات دهند؛ بدون آنکه نیاز باشد به‌سراغ غذاهای خاص و دستور پخت‌های پیچیده بروید. مثلا برای تهیه جوجه کباب کافیست کمی خلاقیت و تنوع  به‌خرج دهید و چند سس جدید را برای مزه‌دار کردن این غذای ساده و محبوب به‌کار بگیرید. آن وقت است که معجزه خلق مزه‌های جدید، هر بار بیشتر از دفعه قبل شما را شگفت‌زده می‌کند.

در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه انواع سس برای جوجه کباب را آموزش دهیم. اگر از طرفداران این غذای لذیذ هستید و فکر می‌کنید که چگونه آن را متنوع‌تر درست کنید، تهیه این سس‌های ساده و خوش‌طعم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم آن‌ها‌ را تهیه کنید و از چشیدن طعم متفاوت‌شان در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

طرز تهیه انواع سس برای جوجه کباب

تعیین بهترین سس برای جوجه کباب به ذائقه شما بستگی دارد. مهم آن است که بدانید دست شما برای خلق مزه‌های جدید و متنوع از ملایم تا تند کاملا باز است و می‌توانید هر بار جوجه کبابی با رنگ و عطر و طعم منحصربه‌فردی تهیه کنید. در اینجا چند پیشنهاد جذابِ دستورِ تهیه سس برای جوجه کباب را مرور می‌کنیم.

سس خردل برای جوجه کباب

سس خردل هرچند بر پایه مایونز است؛ اما حتما شما هم موافقید که طعم نسبتا تند و تلخ آن حال‌و‌هوای کاملا متفاوتی را رقم می‌زند. سس خردل از ترکیب آب، نمک، آبلیمو، آبغوره و چند چاشنی دیگر تهیه می‌شود و طعم تلخ پنهان و خوش‌مزه آن هم به وجود آبغوره برمی‌گردد.

اگر دوست دارید از این سس برای جوجه کباب استفاده کنید، باید مقداری سس خردل ملایم را با پیاز خرد شده، فلفل دلمه‌ای، آبلیموی تازه، فلفل سیاه، پودر سیر، روغن زیتون و نمک ترکیب کنید. مخلوط شدن کامل این مواد اولیه با هم، یک سس جذاب و خاص را برای مزه‌دار کردن جوجه به‌ارمغان می‌آورد.

سس باربیکیو برای جوجه کباب

اگر به‌دنبال سس برای جوجه کباب با عطر و طعم کاملا متفاوت نسبت به مایونز هستید، سس باربیکیو یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شماست. البته همین ابتدا باید تاکید کنید که مزه این سس ممکن است باب میل همه نباشد.

برای آماده کردن این سس ابتدا باید یک حبه سیر را خیلی ریز خرد کنید و به همراه پیاز خرد شده با کمی روغن در تابه روی حرارت قرار دهید. مقداری پیاز و سیر را تفت دهید تا سبک شود.  حال نوبت به اضافه کردن سس کچاپ، سویا، سرکه بالزامیک، روغن کنجد و زیتون می‌رسد. مقدار دقیق هر یک از این مواد اولیه را با توجه به ذائقه خود می‌توانید تعیین کنید. چند بار درست کردن این سس کمک می‌کند تا فوت‌و‌فن آن را یاد بگیرید.  بعد از تفت دادن ترکیب فوق، نوبت به اضافه کردن شکر قهوه‌ای، زنجبیل رنده شده و فلفل قرمز می‌رسد. ترکیب نهایی را 3 دقیقه تفت دهید و از روی حرارت بردارید تا خنک شود.  حالا همه چیز برای مزه‌دار کردن جوجه کباب با یک سس هیجان انگیز آماده است.

سس مایونز برای جوجه کباب

بد نیست بدانید که انتخاب اول سس برای جوجه کباب در بسیاری از رستوران‌ها، مایونز است. چه بسا که راز و رمز خوشمزگی برخی از جوجه کباب‌های رستورانی هم در استفاده از سس مایونز نهفته باشد.

برای آماده کردن سس مایونز مخصوص مزه‌دار کردن جوجه کباب باید سس مایونز، روغن زیتون، پیاز خرد شده، فلفل سیاه، نمک، فلفل دلمه‌ای، ماست، آب لیموی تازه و مقدار کمی زردچوبه را ترکیب کنید. این ترکیب را خوب هم بزنید تا یکدست شود و تکه‌های مرغ مخلوط شده با زعفران را برای چند ساعت در آن بخوابانید تا آماده سیخ زدن شوند.

سس پستو برای جوجه کباب

همیشه لازم نیست برای تجربه مزه‌های ایتالیایی به‌سراغ پاستا یا پیتزا بروید. گاهی اوقات هم می‌توانید غذاهای اصیل ایرانی را با سس‌های مخصوص ایتالیایی تجربه کنید و لذت ببرید. بهترین سس برای جوجه کباب با عطر و طعم ایتالیایی، سس پستو است.

مقداری برگ ریحان، پنیز پارمزان و یک حبه سیر را در یک دستگاه غذاساز ترکیب کنید. نمک و فلفل سیاه را به مخلوط اولیه سس اضافه کنید. حالا نوبت به اضافه کردن مقدار روغن زیتون به این ترکیب می‌شود. اگر چاشنی‌های مخصوص ایتالیایی هم در دسترس دارید، حتما به سس اضافه کنید. حالا می‌توانید از سس پستو برای مزه‌دار کردن جوجه کباب استفاده کنید.

طرز تهیه سس جوجه کباب بعد از پخت

هر چند که مرینیت کردن تکه‌های فیله مرغ در مایه چاشنی به طعم‌دار کردن آن بسیار کمک می‌کند و طعم بسیار لذیذ و تُردی را به جوجه کباب شما اضافه می‌کند. اما طعم‌دار کردن این غذای خوش‌مزه با سس مخصوص جوجه کباب پس از پخت نیز تجربه هیجان‌انگیز و ویژه‌ای است.

برای تهیه این سس ابتدا کمی ماست چکیده و رب گوجه‌فرنگی را با هم مخلوط کنید. سسپس یک دانه سیر رنده شده، کمی پاپریکا و مقداری زعفران دم کرده را با فلفل سیاه و نمک به مایه اضافه کرده و خوب هم بزنید. یادتان باشد که کمی لیموترش تازه و عسل، طعم بی‌نظیری به این سس می‌بخشد. در صورت تمایل می‌توانید کمی از گیاهان معطر خُرد شده مانند رزماری یا ترخون به این مواد اضافه کنید و از عطر و طعم به‌یادماندنی آن لذت ببرید. نوش جان!

خوراک جوجه کباب به عنوان یک غذای محبوب و لذیذ برای لذت بردن از دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود. چشیدن این غذای خوش‌طعمِ ایرانی را در کنار عزیزانتان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2295 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *