رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

چرا کباب کوبیده خشک و سفت می شود؟

فهرست مطالب

دلایل سفت شدن کباب کوبیده

لذت چشیدن کباب کوبیده به عنوان غذایی اصیل و ایرانی، به تازگی و نرم بودن بافت گوشت آن پس از طبخ بستگی دارد. مواد این نوع لذیذ از کباب، باید چسبندگی مناسبی داشته باشد تا از سیخ جدا نشود. اما در عین حال نباید آنقدر نیز سفت باشد که چشیدن آن را با بی‌میلی همراه کند. شاید شما هم این تجربه ناخوشایند را داشته باشید که پس از تهیه و یا سفارش انواع کباب با سفتی گوشت آن مواجه شده و متاسفانه خاطره چندان لذت‌بخشی از چشیدن این خوراک ویژه نداشته باشید.

در این متن، می‌خواهیم دلایل سفت شدن کباب کوبیده را بررسی کنیم تا تجربه هیجان‌انگیز تهیه و همچنین چشیدن این غذای منحصربه‌فرد را برای شما عزیزان با خوشی و لذت همراه کنیم. همچنین می‌توانید 7 فن کوزه‌گری برای تهیه چلوکباب کوبیده را مطالعه کنید تا طرز پخت کباب کوبیده در خانه را به بهترین نحو انجام دهید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

میزان نمک

نمک، فلفل سیاه و زعفران؛ ادویه‌هایی هستند که باعث طعم دادن به کباب کوبیده می‌شوند. اما اگر نمک را از همان ابتدا به گوشت اضافه کنیم، باعث سفت شدن کباب می‌شود. بهتر است که آن را در آخرین مرحله و البته به‌مقدار کم به گوشت اضافه کنیم. بهتر است که به ازای هر 1 کیلو گوشت 2 قاشق کوچک نمک مصرف کنید. اگر ترجیح می‌دهید که غذا را خوش‌نمک میل کنید، می‌توانید پس از پخت نمک بیشتری به خوراک کوبیده خود اضافه کنید.

میزان چربی گوشت

وجود چربی و یا کمی دنبه در هنگام چرخ کردن گوشت برای کباب کوبیده، باعث می‌شود تا هم مواد شما چسبندگی لازم را هنگام به سیخ کشیدن داشته باشد و هم اینکه بافت گوشت کباب شده را نرم می‌کند. بهتر است بدانید که گوشت گوسفندی نسبت به گوشت گوساله چربی بیشتری دارد. پس شاید بهتر است که 30 درصد گوشت گوسفندی به همراه دنبه و 70 درصد گوشت گوساله را با هم مخلوط کنید.

میزان پیاز گوشت

فراموش نکنید که 250 گرم پیاز اضافی نسبت به مقدار گوشت، باعث نرم شدن کباب کوبیده شما می‌شود. اما آب پیاز باعث می‌شود که بافت گوشت سفت شود. پس برای طرز تهیه کباب کوبیده در مرحله اول؛ یادتان باشد که پیازها را ریز رنده کنید تا بافت پیاز در مواد چندان مشخص نباشد. پس از آن آب پیاز را حتما بگیرید و آن را کمی در یخچال قرار دهید تا تندی آن گرفته شود. با افزودن پیازهای رند شده، خنک، ریز و به میزان مناسب، بافت نرم‌تری به گوشت کباب کوبیده خواهید داد.

انتخاب بخش مناسب گوشت

برای تهیه یک کباب کوبیده نرم و لذیذ به عنوان یک نوع ویژه از خوراک‌های گوشتی، در ابتدا نیاز دارید که انتخاب مناسبی برای تهیه گوشت آن انجام دهید. بهتر است بدانید که بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای آماده کردن کباب کوبیده قسمت سردست؛ گردن، قلوه‌گاه گوسفند و یا فیله گوساله است. خوب است بدانید که خیلی از سرآشپزهای حرفه‌ای معتقد هستند که ترکیبی از گوشت گوسفندی و گوساله انتخاب بهتری برای گوشت کباب کوبیده است.

جهت مناسب برش گوشت

شاید این نکته عجیب به‌نظر برسد اما بافت بریدن گوشت در جهت بافت آن در لطافت نهایی کباب شما بسیار اهمیت دارد. یادتان باشد برای تهیه یک کوبیده خوش‌طعم و نرم، هرگز در جهت مخالف بافت گوشت اقدام به بریدن آن نکنید؛ زیرا تجمع بافت گوشت در قسمت برش داده شده، باعث سفتی کباب کوبیده خواهد شد.

کباب کوبیده به عنوان یکی از محبوب‌ترین و لذیذترین غذاهای سنتی ایرانی برای پذیرایی در ضیافت‌های مهم و اصیل خانوادگی در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود. چشیدن طعم ویژه این غذای ایرانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

1 / 5. 1

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2583 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *