رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

سالاد فصل چیست؟ طرز تهیه سالاد فصل رستورانی

فهرست مطالب

سالاد فصل یکی از پرخاطره‌ترین سالادهای خوش‌آب‌ورنگ و تازه است که به‌عنوان پیش‌غذا و گاهی در کنار غذای اصلی سرو می‌شود. این سالاد خوش‌مزه به همراه مزه تُردِ سبزیجات تازه، طعم خوشِ هر غذایی را ماندگار می‌کند و طعم ساده و خوشایند آن در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی بسیار مورد استقبال است. جالب است بدانید که سالاد واژه‌ای فرانسوی است که در واقع ریشه‌ای لاتینی دارد و به معنای نمکی و شور است. همچنین ترکیبات این سالاد در هر فصلی می‌تواند کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال برای فصول سرد سال می‌توان از کمی حبوبات به همراه سبزیجات استفاده کرد اما در فصول گرم استفاده از سبزیجاتی مانند هویج و ذرت بسیار باب است. اما در نهایت ترکیبات سالاد فصل به ذائقه شما بستگی دارد. شما می‌توانید از این سالاد خوش‌آب‌ورنگ، لذیذ و سرشار از ویتامین در کنار غذاهای مختلف استفاده کنید یا از طعم بی‌نظیر آن به‌صورت جداگانه لذت ببرید.

در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه سالاد فصل رستورانی را آموزش دهیم. اگر از طرفداران انواع سالاد و سبزیجات تازه هستید، تهیه این نوع خوش‌طعم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم این سالاد خوش‌مزه را تهیه کنید و از چشیدن طعم آن در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

طرز تهیه سالاد فصل رستورانی:

کاهو را خرد کرده و در ظرف بریزید. در صورت تمایل می‌توانید از کلم برگ بنفش یا سفید نیز به‌صورت خرد شده استفاده کنید. خیار را حلقه‌ای خرد کرده و روی مواد بریزید. حالا هویج را پوست گرفته و رنده کنید و به مواد اضافه کنید. در مرحله آخر گوجه‌فرنگی را به‌اندازه متوسط یا حلقه‌ای برش زده و روی سالاد بچینید. کمی ذرت کنسروی را به همراه زیتون بدون هسته نیز به روی سالاد اضافه کنید. سالاد فصل رستورانی شما آماده‌ست. نوش جان!

طرز تهیه سالاد فصل زمستان:

برای تهیه سالاد زمستانی می‌توانید از مخلوط سبزیجات، حبوبات و دانه‌های غلات استفاده کنید. پس خوب است که کاهو را خرد کرده و در ظرف بریزید و کمی عدس یا نخود پخته را به همراه جعفری خرد شده و مقداری کینوا یا دانه چیا به مواد اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید کمی گوشت مرغ نیز به مواد اضافه کنید. سالاد فصل زمستان شما آماده‌ست. نوش جان!

سس سالاد فصل:

سالادها با دنیای هیجان‌انگیز و ویژه‌ سس‌ها طعمی خاص و به‌یادماندنی خواهند داشت. برای لذت بردن از طعم خوشایند سالاد فصل؛ می‌توانید از ترکیب سس مایونز، ماست، آبلیمو یا سرکه به همراه کمی نمک و فلفل سیاه استفاده کنید. اگر دوست دارید که سس شما صورتی رنگ و کمی ترش باشد؛ اضافه کردن مقداری رب گو‌جه‌فرنگی نیز طعم متفاوتی به سس سالاد فصل شما خواهد داد. مواد را خوب هم بزنید و آن را روی سالاد بریزید. نوش جان!

تزیین سالاد فصل:

برای تزیین سالاد فصل، می‌توانید از پیاز خرد شده قرمز یا سفید، فلفل دلمه‌ای حلقه شده و کمی ریحان و جعفری یا زیتون بدون هسته استقاده کنید. تزیین این سالاد کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

سالاد فصل به عنوان یکی از پیش‌غذاهای خوش‌آب‌ورنگ و خوش‌مزه در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. چشیدن این سالاد خوش‌مزه و انواع سالاد مجلسی را در کنار عزیزانتان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2583 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *