رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

طرز تهیه شربت بیدمشک مجلسی در خانه

فهرست مطالب

شربت بیدمشک یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها است که در تمام طول سال، به‌ویژه روزهای گرم و بلند تابستان حسابی می‌چسبد. البته خوب است بدانید که بیدمشک، گیاهی مفید برای رفع عطش، گرمازدگی و پایین آوردن حرارت بدن هم هست. پس بی‌دلیل نیست که ایرانی‌ها از زمان‌های بسیار دور، عرق این گیاه را می‌گرفتند و به شکل‌های مختلف مصرف می‌کردند.

در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه شربت بیدمشک مجلسی در خانه را برای روز‌های سرخوش و گرمِ تابستان، آموزش دهیم. اگر از طرفداران این نوشیدنی گوارا و دلچسب هستید، تهیه این شربت سنتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم آن‌ را تهیه کنید و از چشیدن طعم آن در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

طرز تهیه شربت بیدمشک ساده

ردیفمواد اولیهمقدار
1شکر۳ کیلوگرم
2عرق بیدمشک۱ لیتر
3آب۱ لیتر
4آبلیموی تازهبه مقدار لازم

برای تهیه شربت بیدمشک ساده، ابتدا شکر و آب را در قابلمه‌ای با اندازه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود. سپس به شهد تهیه شده زمان بدهید تا به آرامی بجوشد و به غلظت مناسب برسد. در این مرحله، زیر قابلمه را خاموش کنید و اجازه دهید تا شربت خنک شود. حالا وقت اضافه کردن عرق بیدمشک است. عرق بیدمشک را به خوبی با شهد خنک شده مخلوط کنید. شربت بیدمشک شما آماده‌ست. نوش جان!

طرز تهیه شربت بیدمشک و بهارنارنج

اگر دوست دارید با نوشیدن یک لیوان شربت، اعصابی آرام و تپش قلب منظم‌تری داشته باشید و استرس و افسردگی را از خود دور کنید، حتما شربت بیدمشک و بهارنارنج را امتحان کنید.

ردیفمواد اولیهمقدار
1شکر۳ کیلوگرم
2آب۱ لیتر
3عرق بیدمشک۵/۰ لیتر
4عرق بهارنارنج۵/۰ لیتر

در ابتدا آب و شکر را در یک قابلمه ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد. پس از این که شهد شما به غلظت مناسب رسید و خنک شد، ترکیب عرق بیدمشک و بهارنارنج را با آن مخلوط کنید. شربت بیدمشک و بهارنارنج شما آماده‌ست. نوش جان!

طرز تهیه شربت بیدمشک با خاکشیر

خاکشیر خواص زیادی داشته و در ترکیب با عرق بیدمشک، نقش مهمی در رفع عطش و کاهش احتمال گرمازدگی در تابستان دارد.

ردیفمواد اولیهمقدار
1شکر۳ کیلوگرم
2عرق بیدمشک۱ لیتر
3آب۱ لیتر
4خاکشیر خیس‌خوردهبه مقدار لازم

برای تهیه شربت بیدمشک و خاکشیر لازم است ابتدا به شیوه‌ای که در بالا ذکر شد، شربت اصلی را آماده کنید. سپس مقدار کافی از شربت را در یک لیوان آب ریخته و یک قاشق غذاخوری خاکشیر شسته و خیس‌خورده به آن اضافه کنید. شربت بیدمشک و خاکشیر شما آماده‌ست. نوش جان!

مقدار خاکشیر در شربت بیدمشک به طور معمول حدود یک قاشق به ازای هر لیوان است. اما بسته به ذائقه خود می‌توانید مقدار آن را تغییر دهید.

طرز تهیه شربت بیدمشک با زعفران

زعفران به عنوان یک گیاه ویژه برای سلامتی بسیار مفید است. همچنین اضافه کردن آن به شربت بیدمشک، باعث عطر و طعمی خوش خواهد شد.

ردیفمواد اولیهمقدار
1شکر۳ کیلوگرم
2عرق بیدمشک۱ لیتر
3آب۱ لیتر
4زعفران دم‌کرده غلیظیک فنجان

در ابتدا، آب و شکر را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس مقدار مناسبی از زعفران را که از قبل ساییده و دم کرده‌اید، به آن اضافه کنید. مقدار زعفران در این شربت به ذائقه خودتان بستگی دارد. اما پیشنهاد ما این است که برای مقدار مواد اولیه گفته شده در بالا، حداقل یک فنجان زعفران دم‌کرده اضافه کنید. پس از این که شهد به غلظت مناسب رسید و خنک شد، عرق بیدمشک را با آن مخلوط کنید. شربت بیدمشک و زعفران شما آماده‌ست. نوش جان!

نکات تهیه شربت بیدمشک

تهیه شربت بیدمشک در خانه بسیار آسان است و به زمان کمی نیاز دارد. برای این که شربت تهیه شده دارای کیفیت بهتری بوده و طعم و عطر دلنشین‌تری داشته باشد، بهتر است چند نکته زیر را رعایت کنید:

  • پس از تهیه شربت بیدمشک، حتما آن را به بطری‌های شیشه‌ای منتقل و در یخچال نگهداری کنید.
  • یادتان باشد که در هنگام آماده شدن شهد شربت، شکرک‌های دور ظرف را جدا و با شربت مخلوط نکنید.
  • با اضافه کردن کمی گلاب به شربت، علاوه بر عطری دلپذیر، خاصیت ضد عطش بودن آن را تقویت کنید.
  • برای جلوگیری از شکرک زدن شربت، چند قطره آبلیمو به شهدتان اضافه کنید.

رستوران‌کافه‌های ارکیده در محیطی آراسته و همراه با منویی متنوع و جذاب، میزبان شما خواهند بود. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

4 / 5. 2

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2295 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *