رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

علت ریختن گوشت کباب کوبیده از سیخ

فهرست مطالب

طبخ خوب کباب کوبیده به عنوان معروف ترین کباب های ایرانی در خانه، به موارد بسیار مانند تهیه گوشت تازه گوسفندی و گوساله به میزبان مناسب و ترفندهایی برای مزه‌دار کردن آن بستگی دارد.

در این متن، می‌خواهیم علت ریختن کباب کوبیده از سیخ را بررسی کنیم تا تجربه هیجان‌انگیز تهیه و همچنین چشیدن این غذای منحصربه‌فرد را برای شما عزیزان با خوشی و لذت همراه کنیم. همچنین بهتر است بدانید که چرا کباب کوبیده خشک و سفت می‌شود، تا طرز پخت کباب کوبیده حرفه ای در خانه را به بهترین نحو انجام دهید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

جلوگیری از ریختن مواد کباب کوبیده روی سیخ

خیلی مهم است که مواد کباب کوبیده، چسبندگی مناسبی داشته باشد تا از سیخ جدا نشود. برای اینکه کباب کوبیده از روی سیخ نریزد باید تمام نکات و مراحل زیر به‌ درستی انجام شود.

از چربی‌های اضافی مانند دنبه استفاده نکنید

اول‌ از همه در نظر داشته باشید که به‌هیچ‌ عنوان در مواد اولیه از چربی‌های اضافی مانند دنبه استفاده نکنید زیرا این چربی‌ها باعث شل شدن و افتادن گوشت از روی سیخ می‌شوند. خوب است بدانید که همان مقدار چربی موجود بر روی گوشت گوسفندی برای تهیه یک کباب کوبیده نرم و خوش‌مزه کافی‌ست.

مواد اولیه را خوب ورز دهید

عدم ورز دادن نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث ریخت مواد کباب کوبیده از روی سیخ می‌شود. شما باید مواد را با دست زیرورو کنید و ورز دهید تا یکدست شوند و هنگامی که مقداری از آن را برای سیخ زدن جدا می‌کنید، به هم فشرده باشد.

فرق کباب کوبیده با کباب لقمه

سیخ زدن صحیح کباب کوبیده

فوت کوزه‌گری در تهیه چلوکباب ایرانی در نوع سیخ زدن است. بهتر است از دستکش‌های نازک پلاستیکی چسبان در سیخ زدن استفاده شود. شما باید با دو انگشت شست و میانی کباب را بر روی سیخ پهن کنید. در نظر داشته باشید که ابتدا و انتها کباب باید به‌ خوبی به سیخ چسبیده شود و به‌ اصطلاح بسته شود. در گام آخر می‌توانید با همان دو انگشت به گوشت نقش دهید.

قرار دادن سیخ‌های کباب در یخچال

فراموش نکنید که بعد از به سیخ کشیدن گوشت، سیخ‌ها را کمی در یخچال استراحت کنند. دمای سرد یخچال هم باعث می‌شود که گوشت به سیخ بچسبد و هم اینکه به‌ اصطلاح استراحت کند تا طعم بهتری داشته باشد.

زمان کباب کردن بر روی منقل

برای اینکه بتوانید یک کباب کوبیده ذغالی عالی داشته باشید. منقل کباب باید کاملا گداخته باشد. همچنین حتما در ابتدای کار سیخ‌های کباب‌کوبیده‌ را بر روی منقل قرار دهید و آن را هر 10 تا 15 ثانیه برگردانید. این عمل یکی از مهم‌ترین کارهایی است که مانع از ریختن کباب کوبیده می‌شود . از خشک شدن بیش‌ از اندازه نیز جلوگیری می‌کند.

کباب کوبیده به عنوان یکی از محبوب‌ترین و لذیذترین غذاهای سنتی ایرانی برای پذیرایی در ضیافت‌های مهم و اصیل خانوادگی در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود. چشیدن طعم ویژه این غذای ایرانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2583 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *