رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

با هندوانه چی درست کنیم؟

با هندوانه چی درست کنم؟ انواع نوشیدنی خنک با هندوانه

برای روزهای گرم، عطر و طعمِ دلچسبِ هندوانه همراه با مزه شیرینِ تازگی، محبوب بسیاری از دوستداران میوه‌های تابستانی است. این میوه خوش‌آب‌و‌رنگ و آبدار برای میهمانی‌های تابستانی یک خوشامدگویی شاداب و دلپسند محسوب می‌شود. جالب است بدانید که قدمت این میوه آفریقایی به حدود 4000 سال پیش برمی‌گردد و گونه‌های مختلف آن پوست‌های سبز رنگِ تیره، روشن، خط‌دار و یا ساده دارد. همچنین بافتِ گوشت آبدار هندوانه با رنگ‌های قرمز، سفید و زرد و گاهی دانه‌دار یا بی‌دانه دیده می‌شوند. با آن که برش‌های شیرین و باطراوت این میوه تابستانی یه عنوان یک پذیرایی لذیذ بسیار مورد استقبال است اما امروزه از این میوه خوش‌طعم و پرطرفدار برای تهیه انواع دسر، نوشیدنی‌ها و یا حتی تزیین و سفره‌آرایی نیز استفاده می‌شود.

انواع نوشیدنی خنک با هندوانه

در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه نوشیدنی‌هایی بر پایه هندوانه را برای روز‌های سرخوش و گرمِ تابستان، آموزش دهیم. اگر از طرفداران این میوه هیجان‌انگیز هستید و فکر می‌کنید که با هندوانه چی درست کنید، تهیه این نوشیدنی‌های گوارا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم آن‌ را تهیه کنید و از چشیدن طعم آن در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

اسموتی هندوانه

اسموتی هندوانه به عنوان یک نوشیدنی خنک، محبوب و شیرین تابستانی با یخ خُرد شده، تکه‌های هندوانه و عسل یا شکر و اغلب خامه، بستنی، ماست یا شیر تهیه می‌شود. البته استفاده از تکه‌ میوه‌های گوناگون به تنوع و طعم‌دار شدنِ انواع اسموتی هندوانه بسیار کمک می‌کند.

آب هندوانه

تهیه آب هندوانه بسیار راحت است و زمان زیادی نمی‌برد. کافی‌ست تکه‌های متوسطِ هندوانه را بدون پوست و دانه در مخلوط کن بریزید. می‌توانید برای شیرینی بیشتر از شکر و یا عسل و برای رقیق شدن آن از آب یا یخ نیز استفاده کنید. حالا 1 دقیقه زمان دهید تا تکه‌های هندوانه با هم مخلوط شوند. برای تزیین نیز می‌توانید از برگ نعناع تازه و یا برشی هندوانه استفاده کنید. آب هندوانه شما آماده‌ست. نوش جان!

شربت هندوانه

شربت هندوانه را بدون نیاز به گرما آماده کنید و در تمام روزهای تابستان از طعم شیرین و میوه‌ای آن لذت ببرید. ابتدا تکه‌های متوسط و بدون دانه و پوست هندوانه را در مخلوط کن بریزید و آنقدر زمان دهید تا از حالت پوره‌ای به مایه‌ای رقیق تبدیل شود. آب هندوانه را از یک صافی عبور دهید و در یک شیشه بریزید. می‌توانید آن را بچشید و بعد به‌مقدار دلخواه شکر اضافه کنید. در شیشه را ببندید و آن را به مدت 2 دقیقه به شدت تکان دهید. حالا کمی به مایه استراحت دهید و تکان را دوباره تکرار کنید. بعد به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید.  شربت شما آماده است. نوش جان! شما می‌توانید آن را همراه با تکه‌های هندوانه، یخ و میوه‌های تابستانی دیگر سرو کنید.

آب هندوانه به عنوان یک آبمیوه طبیعی و دلچسب در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود. چشیدن این خنکیِ منحصربه‌فرد را در کنار سالادها و غذاهای ویژه به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
3590 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *