رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

اخذ نمایندگی رستوران های ارکیده: از همان ابتدای کار برنده باشید و سریع رشد کنید

فهرست مطالب

اعطای نمایندگی یا فرانشیز یکی از اصل های مهم در توسعه و شکوفایی یک کسب وکار بوده و نقش بسیار مهمی در تضمین موفقیت یک کسب و کار دارد و از طرفی مورد تائید اکثر کارشناسان در حوزه تجارت های فراگیر و گسترده میباشد. مطالعات و تحقیقات مختلف نشان داده که میزان شکست در کسب وکارهای فرانچایز بسیار پائین بوده و ضعیف ترین نوع آن ها نیز حدود یک دهه فعالیت نموده اند. در واقع همانطور که مالک مجموعه رستوران های ارکیده، جناب آقای بهرام اژدری، می گویند: ” روش فرانچایز روشی است که در آن شخصی که به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار است از برند یا نام تجاری یک مجموعه فعال و جاافتاده در بازار استفاده می‌کند و به این ترتیب در بسیاری از هزینه‌های بازاریابی، آموزش و سازمان‌دهی صرفه‌جویی می‌کند. این مدل برای کسانی مناسب است که هنوز تجربه کافی را در آن صنعت خاص ندارند و از طرفی سرمایه زیادی هم برای خرید یا راه‌اندازی کامل یک کسب‌وکار در اختیارشان نیست. به این ترتیب شهرت و جایگاه یک برند دیگر می‌تواند برای شروع کسب‌وکارشان خیلی مفید باشد. در واقع فرانچایز یک قرارداد بلندمدت و یه رابطه کاری رسمی و حرفه‌ای است که خیلی از برندهای بزرگ دنیا مثل مک‌دونالدز و استارباکس هم از آن استفاده می‌کنند.” در ادامه شما را با اخذ نمایندگی رستوران و مزایای آن آشنا می کنیم و نمونه موفقی از این نوع فرانشایزها را معرفی می کنیم.

 

فرانشیز یا فرانچایز چیست؟

فرانشیز به زبان فرانسوی و فرانچایز به زبان انگلیسی، به معنای اعطای حق امتیاز به یک شرکت است که بر اساس آن میتواند محصولات یک شرکت دیگر را که صاحب آن امتیاز و برند است را بفروشد و به ازای فروش آن محصولات مبلغی تحت عنوان مبلغ فرانچایز پرداخت کند . در واقع فرانشیز کردن، یک سیستم بازاریابی می باشد که شرکت های فروشنده به صورت یک شبکه با شرکت اصلی در ارتباط هستند و بر اساس متدهای بازاریابی که از قبل تست شده اقدام به فروش محصولات یکسان می کنند . به کمک این روش برند شرکت اصلی در نقاط مختلف در ذهن بسیاری از مشتریان ماندگار خواهد شد .

در طی این رابطه، فرانچایز دهنده در مدیریت، سازماندهی، تامین مواد اولیه و بازاریابی به فرانچایز گیرنده کمک می کند .

 

فرانشیز از کجا شکل گرفت؟

اخذ نمایندگی رستوران

تاریخ طرح فرانشیز به اواخر دهه ی ۶۰ و اوایل دهه ی ۷۰ میلادی در آمریکا بر می گردد که به تدریج در اروپا نیز جای خود را باز نمود. در این بازه زمانی سرمایه گذاران و تولید کنندگان در پی این بودند که به جای سرمایه گذاری مستقیم، اقدام به قرار دادن یک تولید کننده با توزیع کننده ی مستقل در سرزمین های جدید بنمایند که این روش به تدریج تبدیل به قرارداد خاص فرانشیز با مختصات خود گردید.

یک حکم قضایی، معروف به pronuptian در ۲۸ ژانویه ی ۱۹۸۶، اولین گام در جهت ایجاد قواعد مربوط به فرانشیز بود. در این پرونده فردی آلمانی نمایندگی فروش محصولات شرکت فرانسوی pronuptian را که در زمینه ی فروش لباس عروس و وسایل مرتبط با مراسم عروسی فعال بود، در مناطقی از آلمان به عهده گرفت. مجموعه ای از حقوق و تعهدات برای هر طرف در نظر گرفته شده بود که مهم ترین آن پرداخت حق امتیاز و ۱۰ درصد از میزان فروش توسط طرف آلمانی به شرکت فرانسوی بود. بعدها طرف آلمانی به استناد بند ۲ ماده ی معروف ۸۵ ۸۱ کنوئی ) معاهده ی رم، «دربارهی ممنوعیت محدودیت رقابت»، توافق را باطل دانست و از پرداخت مبالغ مذكور سر باز زد. در نهایت، دادگاه اروپایی ضمن پذیرش شیوه ی فرانشیز به عنوان یک روش معتبر و نافذ برای هر دو طرف آن، مقرر کرد که قراردادهای فرانشیز در صورت دارا بودن یکی از این شروط، معتبر بوده، از شمول مادهی 85 (81 کنونی) خارج است. همچنین پیدایش این مدل در کسب و کار نقش بسیار مهمی را در صنعت رستوران داری و فست فود به همراه داشت .فرانشیز در فست فود باعث معرفی و توسعه این نوع تجارت در معرفی برند و نوع محصولات در شهرهای مختلف شده و باعث ترقی و رشد سرمایه و تضمین موفقیت گیرندگان نمایندگی در این نوع کسب وکار شده است که مدلهای جهانی آن همانند مک دونالد و کی اف سی از این موارد هستند.

 

دلیل استقبال از فرانچایز چیست؟

درواقع فرانچایز استفاده از یک مدل موفق و آزمایش‌شده برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری می باشد. در بازار عصر حاضر شکست اقتصادی به‌سختی جبران شده و بازگشت سرمایه ازدست‌رفته کاری بسیار دشوار است در نتیجه این موضوع موجب شده تا چه در بخش اقبال عمومی و چه در بحث سرمایه‌گذاری خارجی استقبال خوبی از برندهای زنجیره‌ای شود.

افزون بر این بسیاری از کسب و کارها همانند رستوران ها و فست فودها نیز پس از کسب محبوبیت اقدام به گسترش فعالیت خود در قالب شعبه‌های متعدد می‌کنند. از این رو، فرانچایز یک مدل برد-برد در بازار رقابتی محسوب می‌شود. از سویی فرانچایز دهنده تجربیات ارزشمند خود را در اختیار فرانچایزگیرنده می گذارد و به او کمک می کند از همان ابتدای کار ریسک کمتری نماید . این تجارب به‌سختی و با آزمون ‌و خطا و پژوهش‌های فراوان به دست آمده‌اند و از سوی دیگر فرانچایز گیرنده نیز بدون نگرانی از شکست تجاری و بی‌نیاز از اموری مانند تبلیغات و بازاریابی با اتکا به تجاربی که بارها آزمون خود را پس داده‌اند اعتماد نموده و به فعالیت و کار اصلی خود تمرکز می‌کنند.

 

 فرانشیز دهنده و فرانشیر گیرنده

این ارتباط کاری بین دوطرف برقرار خواهد شد: این دو طرف عبارتنداز:

۱.فرانشیز دهنده: در واقع شرکتی است که مالک برند و صاحب کسب و کار میباشد. به عنوان مثال اعطا کننده نمایندگی رستوران

۲.فرانشیز گیرنده: کسی است که درخواست داشتن امتیاز یک شعبه از این نوع کسب و کار را دارد. اخذ کننده نمایندگی رستوران

 

65 سال سابقه رستوران داری: چرا فرانچایز رستوران های ارکیده؟

فرانشیز رستورانحال که با مفهوم فرانچایز و مزایای آن آشنا شدیم، قصد داریم یکی از موفق ترین مجموعه رستوران ها را به شما معرفی کنیم که تا سال 1400 هفت شعبه موفق در سه استان تهران، البرز و مازندران افتتاح نموده است. تمامی این شعب دارای طراحی هوشمندانه بوده و به خواسته های تمامی سلایق توجه شده است. این مجموعه رستوران ها، علاوه بر رستوران دارای کافه های حرفه ای نیز بوده و تمامی محصولات هم به صورت حضوری و هم بیرون بر قابل سفارش می باشند. نکته دیگری که در مجموعه رستوران های ارکیده حایز اهمیت می باشد بهداشت و نظافت می باشد. شعبات ارکیده مجهز به تونل ضدعفونی می باشند و تمامی پروتکل های بهداشتی از لحظه سفارش تا تحویل غذا به طور کامل رعایت می شود.

از طرفی رستوران ارکیده دارای سابقه درخشان 65 سال رستوران داری می باشد. اولین شعبه این رستوران در جاده چالوس افتتاح شد و مسلما ارکیده نیز همچون جاده چالوس برای بسیاری از ما خاطره انگیز و نوستالژیک است.

در واقع یکی از بزرگترین مزایای اخذ نمایندگی رستوران های ارکیده این است که بخشی از برنامه جامع بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی رستورانی با 65 سال سابقه خواهید بود و از تجربیات و آموزشهای این مجموعه در حوزه های تولید محتوا، بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان بهره خواهید برد.

افراد متقاضی می‌توانند بنا به علاقه و شرایط خود نسبت به گرفتن نمایندگی در سه بخش مجموعه رستورانی ارکیده، مجموعه کافه‌های ارکیده و مجموعه کترینگ‌های ارکیده اقدام کنند. به طور خلاصه مزایای گرفتن فرانشیز از ارکیده بدین ترتیب می باشد:

  1. کاهش هزینه های تبلیغاتی و بازاریابی
  2. رشد سریع کسب و کار
  3. ارتقای ارزش مالی ملک
  4. تسریع روند بازگشت سرمایه
  5. کاهش هزینه های آزمون و خطای تجربی
  6. استفاده از برند شناخته شده ارکیده
  7. مشاوره و پشتیبانی
  8. برخورداری از سیستم های فروش
  9. عدم نیاز به پرداخت هزینه نصب تابلو

 

برای ارسال درخواست نمایندگی رستوران های ارکیده چکار کنیم؟

برای ارسال درخواست نمایندگی می توانید وارد بخش درخواست نمایندگی شوید، اطلاعات کامل خود را پر کنید تا بعد از بررسی با شما تماس گرفته شده و روال قانونی طی شود. به طور کلی در ادامه شما را با فرایند اعطای نمایندگی آشنا می کنیم.

 

فرآیند اعطای نمایندگی

فرایند اداری (پیش از افتتاح)

گام اول: ثبت اطلاعات اولیه در وبسایت

گام دوم: کارشناسی ملک، محل و ارزیابی شخص متقاضی

گام سوم: تکمیل پرونده (ارایه مدارک توسط متقاضی، بررسی و اخذ استعلامات توسط شرکت)

گام چهارم: عقد قرارداد همکاری

گام پنجم: طراحی ملک و اجرای تغییرات ظاهری

گام ششم: طی دوره آموزش و کارآموزی در شعبه مرکزی ارکیده

گام هفتم: افتتاح مجموعه

 

فرایند اجرایی (پس از شروع به کار فروشگاه)

گام هشتم: پشتیبانی مربوط به حوزه های مارکتینگ، آموزش و تجهیز و فناوری اطلاعات

گام نهم: بازرسی های منظم جهت ارزیابی تطابق عملکرد فروشگاه با استانداردها و ضوابط شرکت

گام دهم: تسویه حساب ماهانه با مجموعه‌های فرانشیزگیرنده

 

لازم به ذکر است مالک رستوران ارکیده، پست هایی را در صفحه شخصی خود در رابطه با فراشیز منتشر می کند و برای شما که به فراشیز فکر می کنید کمک کننده خواهد بود. در این صفحه شما از زبان یک کارافرین موفق می شنوید که فرانشیز چیست؟ مزایای فراشیز چیست؟ 

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2693 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *