رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

طرز تهیه لبو قرمز

لبوی خانگی یکی از میان‌وعده‌هایی است که با شروع فصل پاییز پا به خیابان‌ها و بازارهای بزرگ و کوچک تهران می‌گذارد. این خوردنی خوش‌رنگ‌وبو مملو از پتاسیم و مواد مغذی بدن است. شاید آشنایی با طرز تهیه لبو قرمز خانگی، شما را زودتر به این میان‌‌وعده خوشمزه برساند. معمولا لبو قرمز در طول پاییز و زمستان پایه ثابت خوراکی‌های سالم در تمام دورهمی‌هاست. پس بهتر است از روشی خاص برای پخت لبو استفاده کنید. برای پخت لبو قرمز اولین مرحله شستشو لبو‌ها و آماده‌سازی آن‌ها برای پخت است. پس از آن باید زمانی را صرف پخت لبو‌ها کنید. لبو در هر اندازه‌ای که باشد بخاطر بافتی که دارد سریع پخته می‌شود. تنها به یاد داشته باشید که برخی از تکنیک‌ها در مراحل پخت لبو به طعم و نرمی لبو کمک می‌کند. به همین خاطر طرز تهیه لبو مهم‌ترین بخش پخت لبو است. به طور مثال باید به اندازه‌ آب استفاده کنید تا لبو طعم خوبی بگیرد و بی‌مزه نشود. در این بلاگ‌پست از ارکیده، فوت‌وفن‌های خاص پخت لبوی خانگی را خواهیم گفت.

مواد لازم برای تهیه‌ی لبو قرمز

لبو قرمز  ۵ الی ۶ عدد
شکر ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
آب ۳ لیوان

مراحل طرز تهیه ی لبو

برای پخت لبو قرمز، در ابتدا باید لبو را بشوید و آن‌ها را در قابلمه قرار دهید، سپس داخل آن آب اضافه کنید. برای پخت لبو باید حدود ۲ ساعت صبر کنید تا آن‌ها با آب پخته شوند. شاید شما هم فکر کنید که در این بخش باید پوست لبو را بکنید ولی پس از پخته شدن لبو باید این کار را انجام دهید. در این مرحله پوست لبو به آب رنگ می‌دهد و سبب خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود. بعد از دو ساعت لبوی پخته شده را پوست بکنید و دوباره به قابلمه اضافه کنید. این بار به لبو شکر یا نبات اضافه کنید. شکر آب لبو را کاراملی و غلیظ می‌کند و در مقابل نبات به لبو طعم بهتری می دهد. بعد از اینکه آب لبو غلیظ شد، لبوی خانگی شما آماده است.

 

طرز تهیه لبو در زودپز

برای پخت لبو قرمز روش‌های زیادی وجود دارد. طرز تهیه لبو قرمز در زودپز یکی از روش‌های پخت لبو برای زمانی است که وقت کمی دارید. در این روش باید لبو را خوب بشویید و داخل زودپز قرار دهید. به یاد داشته باشید که زودپز به قدری پر از آب شده باشد که به سوپاپ زودپز آب نرسیده باشد. سپس کمی شکر را به لبوها اضافه کنید. بعد از یک ساعت لبوی شما آماده است. پس از باز کردن در زودپز باید به اندازه‌ی یک لیوان آب درون زودپز باقی مانده باشد. سپس لبوی پخته شده را پوست بکنید و به شکل دلخواه برش دهید.

فوت و فن پخت لبو خوشمزه و خانگی

در طرز تهیه لبو تکنیک‌های زیادی برای نرم‌تر شدن و خوش‌طعم شدن آن وجود دارد. به طور مثال برای نرم‌تر شدن لبو باید کمی سرکه را به آب لبو اضافه کنید و برای اینکه لبو شیرین‌تر شود، می‌توانید از شیره‌ی خرما یا نبات استفاده کنید. البته شیره‌ی خرما کمی رنگ آب لبو را تغییر می‌دهد. برای اینکه لبو خوش‌رنگ بماند حتما به یاد داشته باشید پوست لبو را در زمان پخت نکنید و حتی سر و ته آن را جدا نکنید.

لبو قرمز ارگانیکچیکار کنیم لبو زود بپزه؟

برای طرز تهیه لبو قرمز خانگی استفاده از فر ساده‌تر از سایر روش‌های پخت لبو است همچنین در این روش لبو زودتر می‌پزد. در این روش نیازی به آب و شکر برای حین پخت نیست. تنها کافی است لبو را بشویید و داخل فویل بپیچید. قبل از قرار دادن لبو، حتما فر را گرم کنید و سپس ۱ ساعت و نیم صبر کنید تا لبوها پخته شود. پس از آن لبو را با چنگال تست کنید. اگر پخته نشده بود، دوباره داخل فر قرار دهید. در طرز تهیه لبو قرمز خانگی این روش رژیمی است چون شکر به آن اضافه نمی‌شود. ولی بعد از پخت می‌توانید روی لبو شکر بریزید و آن را میل کنید.

برای قرمز ماندن لبو هنگام پخت چیکار کنیم؟

۱. برای اینکه در حین پخت لبو قرمز بماند باید از پوست کندن لبو جلوگیری کنید و حتی سر و ته لبو را نزنید.

۲. برای قرمز شدن لبو آن را با چغندر در یک ظرف نپزید. با این کار چغندر آب لبو را می‌گیرد و لبو‌ی شما کم‌رنگ می‌شود.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4 / 5. 1

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
3597 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *