رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

سبزی سوپ چیست؟ بهترین ترکیب سبزی برای سوپ

سوپ یکی از پرطرفدارترین غذاها در سراسر دنیا است. غذایی لذیذ، گرم و مقوی که به عنوان پیش­‌غذا یا وعده اصلی می‌تواند سرو شود. سوپ­‌ها با توجه به خوش­‌خوراک بودن، پخت ساده و ترکیبات همیشه در دسترسشان در تمام فرهنگ‌های غذایی جایگاه ویژه خود را دارند و به عنوان غذای محبوب فصول سرد و یکی از راه‌­های سنتی مقابله با سرماخوردگی در پاییز و زمستان شناخته می­‌شوند. این اکسیر محبوب، می‌­تواند شامل سبزیجات، حبوبات، صیفی­‌جات، لبنیات، گوشت، مرغ و… باشد اما مایه اصلی تمام سوپ­‌ها سبزیجات آن است.

در این متن می­‌خواهیم بهترین ترکیب سبزی برای سوپ را معرفی کنیم. اگر شما هم از طرفدارن طعم لذیذ و خاطره‌انگیز این غذای شفابخش و پُرطرفدار هستید، امیدواریم با دنبال کردن این مطلب و پخت آن، از چشیدن این غذای فوق‌­العاده در کنار عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران­‌کافه‌­های ارکیده همراه باشید.

سبزی سوپ چیست؟

با توجه به این که در حال پخت چه نوع سوپی هستید، ممکن است نیاز به استفاده از سبزیجات مختلفی داشته باشید؛ اما آن­چه به عنوان سبزی اصلی سوپ رایج و شناخته شده است، ترکیب رویایی جعفری و گشنیز است که سبزی همیشگی و اصلی سوپ است. توجه داشته باشید که نسبت جعفری به گشنیز در سبزی سوپ، یک و نیم به یک است. یعنی اگر از 750 گرم جعفری استفاده می­‌کنید؛ باید میزان گشنیزتان 500 گرم باشد.

علاوه بر جعفری و گشنیز بسته به نوع سوپی که قصد تهیه آن را دارید ممکن است از سیر، کرفس، پیازچه، تره فرنگی، اسفناج و سبزیجات دیگر نیز استفاده شود.

ترکیب سبزی سوپ

تفاوت سبزی سوپ و آش

اگر نگاهی به ترکیبات اصلی سبزی آش رشته بیندازیم، متوجه می­‌شویم که شامل جعفری، گشنیز، تره، اسفناج و شوید است که در مقایسه با سوپ ترکیبی مفصل­‌تر و دیرپزتر دارد. جعفری و گشنیز که سبزیجات اصلی سوپ هستند، کمی طعم شیرین به غذا می‌دهند که وجود تره و شوید در آش، آن را تا حدودی خنثی می‌­کند. همچنین وجود اسفناج در آش به لعاب­دار شدن این غذا کمک می­‌کند.

تفاوت سبزی سوپ و پلویی

ترکیبات سبزی پلویی شباهت زیادی به سبزی کوکو و سبزی آش دارد و نقطه اشتراک آن با سبزی سوپ، دو عنصر اصلی یعنی جعفری و گشنیز است. در سبزی پلویی علاوه بر جعفری و گشنیز، از شوید، تره، و مقدار کمی شمبلیله و سیر استفاده می‌­شود که ترکیبی بسیار خوش­‌عطر و دوست­‌داشتنی را می‌­سازند.

آیا با سبزی سوپ می­‌شود آش تهیه کرد؟

ترکیب سبزیجات موجود در هر غذایی بر اساس سال­‌ها تجربه و آزمون به دست آمده و بهتر است در آشپزی به آن پایبند باشیم. به عنوان مثال اگر در پخت آش از سبزی سوپ که شامل جعفری و گشنیز است استفاده کنیم، نتیجه نهایی کمی شیرین و فاقد مزه اصیل آش خواهد شد و نیز به علت نداشتن اسفناج، لعاب و قوام مورد نیاز را نخواهد داشت. پس بهتر است این کار را نکنیم.

سوپ جو و سوپ شیر و قارچ به عنوان دو پیش‌­غذای مقوی، لذیذ و پرطرفدار برای گذراندن یک روز پرخاطره در منوی رستوران­‌کافه­‌های ارکیده سرو می­‌شود. چشیدن این طعم اصیل و خاص را در کنار عزیزانتان به شما پیشنهاد می­‌کنیم.

رستوران­‌کافه­‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا، میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می­‌توانید با شماره 09123141900 تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
3593 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *