رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

طرز تهیه سالاد چوپان ترکیه‌ای با سس مخصوص

فهرست مطالب

سالاد چوپان یک پیش‌غذای سبُک و تابستانی است که طعمِ تُردِ گیاهان تازه را با ادویه و سس ویژه‌ای همراه و ماندگار می‌کند. میان‌وعده‌ای خوش‌آب‌و‌رنگ و لذیذ برای میهمانی‌های تابستانی که پذیرایی عصرانه را بسیار دلپسند و مطلوب می‌کند. جالب است بدانید که داستانِ تهیه این سالادِ لذیذ به کشور ترکیه و چوپانانی برمی‌گردد که به مزارع خود می‌رفتند و برای غذا مقداری از محصولات روزانه‌شان از جمله خیار، گوجه‌فرنگی و سایر مواد خوش‌مزه را با هم مخلوط می‌کردند. سالاد چوپان امروز طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و برای سِرو در کنار غذای اصلی بسیار مورد توجه است. شما می‌توانید از این سالاد مقوّی به عنوان یک وعده غذایی لذیذ و با ارزش غذایی بالا نیز استفاده کنید.

در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه سالاد چوپان ترکیه‌ای را برای روز‌های سرخوش و گرمِ تابستان، آموزش دهیم. اگر از طرفداران صیفی‌جات و سبزیجات تازه هستید، تهیه این سالاد ویژه را به همراه سس مخصوص آن پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم این پیش‌غذای جذاب را تهیه کنید و از چشیدن طعم آن در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد چوپان

ردیف مواد اندازه
1 گوجه فرنگی خُرد شده 1 پیمانه
2 خیار خُرد شده 1 پیمانه
3 فلفل سبز خُرد شده یک سوم پیمانه
4 پیاز قرمز خلال شده یک چهارم پیمانه
5 پنیر کوزه‌ای خُرد شده یک چهارم پیمانه
6 نعناع و جعفری خُرد شده به مقدار لازم
7 سماق، نمک و فلفل به مقدار لازم
8 آبلیموی تازه سه چهارم پیمانه
9 روغن زیتون یک دوم پیمانه
10 سرکه سیب به مقدار لازم

 

طرز تهیه سالاد چوپان

  • گوجه فرنگی، خیار، پیاز و فلفل سبز خُرد شده را در یک ظرف خوب با هم مخلوط کنید.
  • نعنا و جعفری خُرد شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.
  • پنیر خُرد شده را روی مواد بریزید. مواد سالاد شما آماده است. حالا باید سس سالاد را آماده کنید!

طرز تهیه سس سالاد چوپان

سالادها با دنیای ویژه چاشنی‌ها به ترکیبات سحرآمیز و ویژه‌ای تبدیل می‌شوند. برای لذت بردن از طعم منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی سالاد چوپان؛ آبلیموی تازه را با روغن زیتون و کمی سماق، نمک و فلفل مخلوط کنید و مقدار کمی سرکه سیب به آن اضافه کنید. سس سالاد چوپان شما آماده است. آن را روی سالاد بریزید. نوش جان!

سالاد چوپان با مواد متنوعی سرو می‌شود و یکی از پیش‌غذاهای ویژه و خوش‌عطر و طعم رستوران‌کافه‌های ارکیده است که طرفداران بسیاری دارد. سرآشپزهای حرفه‌ای ارکیده برای تزیین این سالاد خوش‌مزه از گردو، کشمش، برگ ریحان، نان تست و زیتون سیاه استفاده می‌کنند.

ما با منوی متنوع رستوران‌کافه‌های ارکیده و محیطی آراسته و زیبا؛ پذیرای شما عزیزان هستیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2295 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *