رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

کنار قیمه چه غذایی درست کنم؟

فهرست مطالب

خورش قیمه یکی از غذاهای خوش‌آب‌ورنگ و خوش‌مزه ایرانی است که شاید به‌ اندازه خورش قورمه‌سبزی پُرطرفدار نباشد اما همچنان محبوب است و کمتر کسی را می‌بینیم که خورش قیمه سیب‌زمینی یا بادمجان را دوست نداشته باشد.

در این متن، می‌خواهیم با چند ترکیب جذاب کنار خورش قیمه آشنا شویم. اگر از طرفداران این غذای خوش‌عطر و طعم هستید، تهیه این ترکیبات لذیذ در کنار خورش قیمه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم آن‌ها را تهیه کنید و از چشیدن این مزه‌های به‌یادماندنی با خورش قیمه در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

کنار قیمه چه سالادی درست کنم؟

خیلی از افراد چشیدنِ سالاد کاهو به‌همراه غذاهای خورشتی مانند قیمه و یا قورمه‌سبزی را دوست ندارند. یکی از سالادهای اصیل ایرانی که بهترین انتخاب برای میل کردن همراه قیمه است، طعمِ خوش‌نمکِ سالاد شیرازی است. خیار، گوجه فرنگی، پیاز، آبلیمو، آبغوره به همراه کمی نمک و نعنا خشک در کنار هم ترکیب برنده‌ای را خلق می‌کنند و باعث می‌شود که مزه‌ی لذیذ قیمه سیب‌زمینی دو چندان شود.

غذای دوم کنار قیمه چی درست کنم؟ 

در فرهنگ ایرانی بسیار مرسوم است که برای میهمانی‌ها، دو غذا تهیه می‌شود تا پذیرایی با شکل و شمایل بهتری انجام بگیرد. غذاهای خورشتی مانند قیمه بادمجان یا سیب‌زمینی به‌دلیل عطر و طعم ویژه دارچین و بافت لذیذ بادمجان محبوبیت زیادی دارند و بسیار در دورهمی‌های خانوادگی مورد استقبال هستند.

اگر به‌دنبال انتخاب غذای دوم کنار قیمه هستید، پیشنهاد می‌کنیم از غذاهای خورشتی مشابه مانند قورمه‌سبزی و یا خورش آلو اسفناج فاصله بگیرید. طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی رستورانی، اولین پیشنهاد ما به‌عنوان غذای دوم کنار قیمه است. البته اگر بین میهمانان، افرادی عاشق غذاهای گوشتی هستند، می‌توانید به ‌جوجه کباب هم فکر کنید. با‌توجه ‌به ‌اینکه در قیمه از گوشت قرمز استفاده می‌شود، بهتر است برای ایجاد تنوع، برای طبخ غذای دوم، به سراغ تهیه غذاهایی با گوشت مرغ بروید.

چه دسری کنار خورشت قیمه درست کنم؟

ژله میوه‌ای اولین و ساده‌ترین پیشنهاد برای تهیه دسر بعد از خورش قیمه است. البته اگر میهمانان شما رابطه خوبی با شیر دارند، می‌توانید به یک نوع دسر ایتالیایی مانند «پاناکوتا» هم فکر کنید که هم ظاهر زیبایی دارد و هم بسیار خوش‌مزه است. همچنین اگر دورهمی شما در روزهای گرم و سرخوشِ تابستان برگزار می‌شود، بد نیست که با دسرهای خنک تابستانی مانند اسموتی و کیک بستنی از میهمانانتان پذیرایی کنید.

چه مخلفاتی کنار قیمه بذارم؟

برای انتخاب مخلفات و دورچین قیمه دست شما خیلی باز نیست. خیلی از چاشنی‌ها هستند که سازگاری چندانی با غذاهای خورشتی ندارند. دو گزینه پیشنهادی ما برای مخلفات کنار قیمه، سبزی خوردن تازه و زیتون پرورده هستند که هم طرفداران زیادی دارند و هم از نظر غذایی با قیمه سازگار هستند.

چلو خورش قیمه سیب‌زمینی و قیمه بادمجان به عنوان غذای روز برای لذت بردن از میهمانی‌های خانوادگی و دوستانه در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود. چشیدن این خورشت لذیذ ایرانی را در کنار عزیزانتان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
3435 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *