رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

معرفی بهترین باقالی پلوی شهریار با گوشت تازه درجه یک

فهرست مطالب

باقلاپلو که در زبان عامیانه باقالی‌پلو نامیده می‌شود یکی از لذیذترین غذاهای ایرانی است و علی رقم ترکیبات ساده‌ای که دارد عطر و بوی بی‌نظیر آن سبب شده تا به یکی از پرطرفدارترین غذاهای مجلسی تبدیل شود. این پلوی مجلسی که اغلب با گوشت گردن یا ماهیچه سرو می‌شود از دوران صفوی به‌عنوان غذای اصلی پای خود را در سفرهای ایرانی باز کرده است. اگرچه باقالی پلو با گوشت گردن مجلسی‌تر است اما گاهی اوقات با گوشت گوسفندی یا مرغ نیز سرو می‌شود. رنگ‌های شاد و زنده‌ باقالی در کنار زعفران و شوید جذابیت خاصی به میز غذا ‌می‌بخشد، به این دلیل اغلب، این غذای خوش‌رنگ و لعاب را در مجالس شادی سرو می‌کنند. استفاده از برنج ایرانی و باقالی تازه و همچنین گوشت گردن در کنار هم سبب شده که نام باقالی پلو با گوشت گردن مجلسی را در منوی بهترین و باکیفیت‌ترین رستوران شهریار نیز ببینید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد طرز تهیه بهترین باقالی پلو با گردن مرور کنیم و در آخر اشاره‌ای به بهترین باقالی پلوی شهریار داشته باشیم.

عنوان‌هایی که در این مقاله ارائه خواهند شد عبارت‌اند از:
• دستور پخت باقالی پلو با گوشت گردن مجلسی
• نکاتی در خصوص طبخ و سرو بهترین باقالی ‌پلو با گردن
• تجربه خوردن بهترین باقالی پلو شهریار در ارکیده

بهترین باقالی پلو شهریار

دستور پخت باقالی پلو با گوشت گردن مجلسی

باقالی یا Faba bean گیاه سبزی است از گونه پروانه‌داران و دولپه‌ای‌ها؛ سابقه‌ کشت این گیاه به گذشته‌های دور برمی‌گردد اما آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست؛ این گیاه از 2800 سال پیش از میلاد مسیح پا به آسیا گذاشت و در چین مورد استفاده قرار گرفت. به‌ طور کلی غذایی موسم به باقالی‌پلو با گوشت به دوران صفوی بازمی‌گردد و از آن زمان به یکی از اصلی‌ترین غذای ایرانی‌ها تبدیل‌شده که اغلب در مجالس مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیاه باقالی سرشار از فیبر است و با داشتن مواد مغذی‌ چون پروتئین، کلسیم و پتاسیم در کنار برنج، غذایی کامل به شمار می‌رود که طعم بسیار خوبی نیز دارد.

تقریباً تمام خانم‌های خانه‌دار با طبخ این غذای اصیل، لذیذ و خوشمزه ایرانی آشنایی دارند و آن را به شکل‌های مختلفی سرو می‌کنند؛ اما اگر حوصله آشپزی ندارید، نگران نباشید با کمی جستجو در بین رستوران‌های شهریار می‌توانید بهترین باقالی پلو شهریار را در یکی از بهترین رستوران‌های این منطقه پیدا کنید.

رایج‌ترین شکل طبخ باقالی پلو با گوشت

رایج‌ترین شکل طبخ این پلوی خوشمزه با ماهیچه، گوشت گردن و گاهی گوشت مرغ است؛ اما بهترین گوشت برای باقالی پلو گوشت گردن گوسفند است چرا که گوشت گردن گوسفند بافتی نرم و کمی چرب دارد و بسیار خوش‌خوراک است و زمانی که با باقالی‌پلو سرو می‌شود، لذت خوردن آن دو چندان خواهد شد.

برای تهیه بهترین باقالی پلو شهریار از یک تکه گردن گوسفندی (گاهی اوقات ماهیچه)، مقداری باقالی سبز یا باقالی خشک خرد شده، برنج، شوید خشک یا تازه، دارچین، زعفران دم‌کرده، پیاز، روغن، نمک و فلفل و مقداری زردچوبه استفاده می‌شود.

بهترین باقالی پلو رستوران ارکیده

چگونه بوی بد گوشت را به عطر غذا تبدیل کنیم؟

جهت پخت باقالی پلو با گوشت گردن مجلسی، ابتدا پیازهای خرد شده را با کمی روغن تفت می‌دهند. زمانی که پیاز نرم شد، زردچوبه را اضافه کرده و گردن در پیاز تفت‌ داده شده قرار می‌گیرد. در این مرحله برای این که پیازها نسوزند مدام آن را هم می‌زنند. بعد از این که گوشت گردن کمی سرخ‌شد و تغییر رنگ داد کم‌کم به آن آب داغ اضافه می‌کنند تا گوشت خوب بپزد. استفاده از چوب دارچین در این مرحله بوی ضخم باقی‌مانده در گوشت را از بین می‌برد و سبب خوش‌طعم‌ شدن گوشت خواهد شد.

برای پخت کامل گوشت گردن، اضافه کردن آب را به‌ طور مداوم تکرار می‌کنند. اکنون نوبت به پخت برنج می‌رسد. برنج باقالی‌پلو باید از چند ساعت قبل در آب و مقداری نمک خیسانده شود. در این مرحله قابلمه‌ای را پر از آب کرده و اجازه می‌دهند آب به جوش بیاید، پس از جوش آمدن آب، باقالی‌ها را اضافه کرده و پس از گذشت 5 الی 6 دقیقه برنج را اضافه می‌کنند.

بهترین باقالی پلو با ماهیچه شهریار

برنج باقالی پلو را دریابید!

برنج ایرانی از مرغوب‌ترین برنج‌ها در سراسر جهان است که عطری بی‌نظیر دارد و هنگام پخت قد می‌کشد؛ در این مرحله نیز زمانی که برنج مغزپخت و کشیده شد آن را آبکش می‌کنند. برای خوش‌رنگ شدن ته‌دیگ باقالی‌پلو قبل از اضافه کردن برنج و باقالی، کف قابلمه را کمی روغن و مقداری زردچوبه می‌ریزند. البته بعضی از سرآشپزها ترجیح می‌دهند، از برش‌های نان یا سیب‌زمینی‌ برای ته‌دیگ استفاده کنند.

در مرحله‌ بعد برنج و باقالی آبکش شده را در قابلمه ریخته و لابه‌لای آن شوید، کمی پودر دارچین، زعفران دم‌کرده و روغن ریخته می‌شود. حال باید زمان داد تا برنج دم بکشد. گاهی برای از بین بردن سردی و نفخ برنج مقداری زیره نیز به برنج اضافه می‌کنند.

بهترین باقالی پلو با ماهیچه شهریار

کته یا آبکش: مسئله این است!

گاهی اوقات برنج باقالی‌ پلو به‌صورت کته پخت می‌شود. طرز تهیه باقالی پلو کته از آبکش کردن آن ساده‌تر است. برای این منظور برنج، باقالی و شوید از همان ابتدا باهم مخلوط شده و به‌ اندازه یک بند انگشت بر روی آن آب بریزید. ابتدا باید اجازه دهید تا آب، جوش بخورد بعد از به جوش آمدن آب، درب قابلمه را گرفته و مدام ترکیب برنج و باقالی را هم می‌زنیم تا آب برنج کاملاً بسوزد. در نهایت درب قابلمه را با دم‌کنی پوشانده و شعله را تنظیم می‌کنیم تا برنج دم بکشد.

جا افتادن کامل این غذا به زمانی حدود 4 تا 5 ساعت نیاز دارد؛ پس‌ از این که برنج پخته شد و گوشت گردن کاملاً جا افتاد، برنج را در دیسی کشیده و پیاز و چوب‌های دارچین را از قابلمه خارج می‌کنند؛ حال می‌توان گوشت‌ها را همراه با پلو سرو کرد.

بهترین باقالی پلو شهریار

نکاتی در خصوص طبخ و سرو بهترین باقالی ‌پلو با گردن

1. باقالی‌پلو در همه‌ فصول سال قابل‌ طبخ نیست، اوج لذت خوردن بهترین باقالی پلو با گردن زمانی است که باقالی‌های تازه لابه‌لای دانه‌های برنج و شوید ریخته شود.
2. باقالی مدت کمی قابل فریز کردن است و هنگامی‌که مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید هنوز رنگ سبز خود را حفظ کند.
3. اگر از باقالی فریز شده استفاده می‌کنید باید هنگام پخت، زمان بیشتری در آب بجوشد.
4. یکی از اسرار خوشمزگی باقالی پلو با گوشت گردن مجلسی این است که با حرارت کم پخته شود تا طعم مواد به خورد هم رفته و گوشت گردن کاملاً مغزپخت گردد.
5. اگر از مشکلاتی چون فشار خون رنج می‌برید؛ می‌توانید مقداری سیر به گوشت اضافه کنید.
6. یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در زمان طبخ باقالی‌پلو باید رعایت شود اضافه کردن نمک در اواخر پخت گوشت است چرا که نمک باعث سفت شدن و دیر پختن گوشت خواهد شد.
7. بهترین مخلفات همراه این غذا سالاد شیرازی و ترشی است. نوشیدنی دوغ نیز می‌تواند طعم بی‌نظیر این غذای لذیذ را تکمیل کند.

تجربه خوردن بهترین باقالی پلو شهریار در ارکیده

باقالی‌پلو هم مانند بسیاری از غذاها فوت‌وفن‌های خاص خودش را دارد. باقالی‌ پلو با ماهیچه یا مرغ طعمی متفاوت از باقالی‌پلو با گوشت گردن دارد، بنابراین طبخ آن به تبحر خاصی در آشپزی نیاز است.

خوشبختانه رستوران‌های زیادی هستند که تجربه خوردن باقالی پلو با گوشت گردن مجلسی را برای شما فراهم می‌سازند، اما برای چشیدن طعم ناب این غذای بی‌نظیر باید به دنبال رستوران‌های خاصی باشید. رستورانی که غذای خوب داشته باشد کم نیست اما پیدا کردن رستورانی که بتواند غذای با کیفیت خود را در محیطی زیبا و آرام سرو کند و لحظه‌های شادی برایتان بسازد، داستانی متفاوت دارد.

نوع گوشتی که برای پخت باقالی‌پلو در نظر گرفته می‌شود، ادویه‌هایی که به غذا اضافه می‌شوند و برنجی که مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همگی در کنار هم تجربه خوردن بهترین باقالی پلو شهریار را برای شما ممکن می‌سازند. اگر در اطراف تهران هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم تجربه خوردن بهترین باقالی پلو شهریار را در رستوران ارکیده از دست ندهید.

بهترین باقالی پلو با ماهیچه شهریار

چرا باقالی پلو با گوشت ارکیده را باید انتخاب کرد؟

طعم بی‌نظیر باقالی‌پلو در ارکیده که اغلب با ماهیچه یا گوشت گردن سرو می‌شود تا مدت‌ها زیر دندانتان باقی‌مانده و بدون شک با یک‌ بار تجربه کردن آن راغب می‌شوید که بارها آن را امتحان کنید. توجه به علایق مشتری، احترام و ادب در پذیرایی در کنار استفاده از مواد اولیه باکیفیت و سرو غذایی بی‌نظیر در محیطی متفاوت و منحصربه‌فرد به همراه موسیقی، ارکیده را از همتایان خود متمایز ساخته است.

سرو باقالی‌پلو با گوشت گردن یا ماهیچه یکی از اولین انتخاب‌ها در اغلب جشن‌ها و مراسمات ایرانی‌هاست! بنابراین اگر در شهریار هستید و می‌خواهید با بهترین باقالی پلوی شهریار میزبان مهمانان خود باشید؛ می‌توانید جهت هماهنگی با شماره 65279381-021 تماس بگیرید. شعبه شهریار ارکیده در میدان نماز، خیابان مطهری، تقاطع بهشتی واقع شده است. اگر نزدیک شعبه شهریار نیستید، اصلاً جای نگرانی نیست دیگر شعبه‌های رستوران ارکیده چون شعبه اقدسیه، شعبه آرژانتین، مهستان کرج، جاده چالوس و متل قو آماده خدمت‌رسانی هستند و در آنجا هم می‌توانید باقالی پلو با گوشت گردن مجلسی میل کنید.

باقالی پلو غذایی مختص ایران‌زمین است که با هر ذائقه‌ای سازگار خواهد بود. اگرچه این غذای مجلسی در منوی اغلب رستوران‌ها دیده می‌شود اما شکل طبخ گوشت، استفاده از برنج ایرانی و باقالی تازه همگی در کنار هم سبب شده تا عنوان بهترین باقالی پلوی شهریار به ارکیده نسبت داده شود.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2693 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *