رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

ترکیبات سبزی قورمه خوش عطر و خوش‌مزه

فهرست مطالب

کمتر ایرانی پیدا می‌شود که بتواند در برابر مزه جادویی قورمه‌سبزی مقاومت کند. خیلی از گردشگران خارجی نیز هنگامی که به ‌ایران سفر و مزه قورمه‌سبزی را امتحان می‌کنند، عطر و طعم فوق‌العاده این غذا را هیچ‌گاه از یاد نمی‌برند. همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت قورمه‌سبزی، ترکیبات سبزی آن است. سبزی‌هایی که هم مزه بی‌نظیری را به‌ارمغان می‌آورند و هم عطر خوشایندی را برای این غذای اصیل ایرانی رقم می‌زنند.

در این متن، می‌خواهیم با ترکیبات جادویی سبزی قورمه خوش‌عطر و خوش‌مزه آشنا شویم. اگر از طرفداران این غذای بسیار لذیذ و ویژه ایرانی هستید، تهیه و ترکیب این سبزی‌های معطر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم آن‌ها را تهیه کنید و از چشیدن طعم و عطر به‌یادماندنی یک قورمه‌سبزی در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، تفاوت ترکیب سبزی قورمه در نقاط مختلف ایران است. هر چند تره و جعفری از سبزیجات اصلی در تهیه یک قورمه‌سبزی خوش‌مزه هستند؛ اما در مناطق مختلف کشور، سبزی‌های مختلفی را به این ترکیب اضافه می‌کنند.

رایج‌ترین ترکیب سبزی قورمه از تره، جعفری، گشنیز و اسفناج و با نسبت‌های زیر تشکیل می‌شود:

ردیفموادنسبت
1ترهیک سوم پیمانه
2جعفرییک چهارم پیمانه
3گشنیزیک پنجم پیمانه
4اسفناج یا شنبلیلهیک ششم پیمانه

دقت داشته باشید که هر 100 گرم سبزی قورمه برای یک نفر در یک وعده غذایی کافی است. همان‌طور که اشاره کردیم، ترکیب سبزی قورمه در استان‌های مختلف ایران یکسان نیست. در این قسمت ترکیب سبزی قورمه تهرانی، خوزستانی و مازندرانی را بررسی می‌کنیم.

ردیفمواداندازه (1 کیلوگرم)
1تره400 گرم
2جعفری350 گرم
3گشنیز150 تا 200 گرم
4اسفناج یا شنبلیله50 تا 100 گرم
ردیفمواداندازه (1 کیلوگرم)
1تره300 گرم
2جعفری300 گرم
3گشنیز300 گرم
4شنبلیله100 گرم

ترکیب سبزی قورمه خوزستانی

ردیفمواداندازه (1 کیلوگرم)
1تره300 گرم
2جعفری300 گرم
3گشنیز150 گرم
4اسفناج یا برگ چغندر100 گرم
5شوید50 گرم
6شنبلیله50 گرم
7سیر سبز50 گرم


مزه خوشایند سبزی قورمه در وهله اول از عطر و طعمِ ویژه جعفری است. البته اسفناج هم در ایجاد طعم خوش‌مزه برای قورمه‌سبزی نقش دارد. حتما برای تهیه سبزی قورمه، این دو سبزی را انتخاب کنید تا طعم غذای شما لذت‌بخش شود. در کنار این موضوع، تازه بودن سبزی هم اهمیت فوق‌العاده‌ای در مزه نهایی غذایی شما دارد. جالب است بدانید که یکی از دلایل خاص بودن قورمه‌سبزی‌های مازندران، همین موضوع است.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که دلیل تند شدن مزه قورمه‌سبزی چیست؟ شنبلیله و تره مزه تندی دارند و اگر مقدار زیادی از این دو را در ترکیب سبزی قورمه استفاده کنید، مزه نهایی غذا کمی تند خواهد شد.

آنچه باعث می‌شود تا سبزی قورمه عطر خوشایندی پیدا کند، گشنیز است. گشنیز از نظر شکل ظاهری خیلی شبیه به جعفری است. این سبزی معطر یک آنتی بیوتیک فوق‌العاده قوی و طبع آن سرد و خشک است.

چلو خورشت قرمه‌سبزی به عنوان یک غذای مجلسی، خوش‌طعم و لذیذ برای لذت بردن از میهمانی‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود. چشیدن این غذای اصیل ایرانی را در کنار عزیزانتان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
3435 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *