رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

ادویه‌های کباب کوبیده چیست؟

فهرست مطالب

کباب کوبیده به عنوان یک غذای محبوب و اصیل ایرانی عطر و طعمِ خاطره‌انگیزی را در ذائقه طرفدارانش ماندگار کرده است. این غذای لذیذ برای خوش‌طعم‌تر شدن نیاز به ادویه‌های ویژه‌ای دارد و معمولا طعم متفاوت آن مانند هر غذای دیگری به استفاده از ادویه‌جات در تهیه آن بستگی دارد. این ادویه‌ها با نفوذ به بافت مواد کباب کوبیده که ترکیبی از گوشت گوسفندی و گوساله است بوی زهم آن را برطرف کرده و باعث عطر و طعم مطبوعی در مزه نهایی این غذا می‌شود. جالب است بدانید که ادویه مخصوص کباب کوبیده، خواص فراوانی برای سلامتی نیز دارد و برای سازگاری با مزاج افراد، تا حدودی ممکن است کم یا زیاد شوند.

در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه ادویه‌های کباب کوبیده رستورانی را آموزش دهیم. اگر از طرفداران این غذای لذیذ و خوش‌خوراک هستید، ادامه خواندن مطلب پیش‌رو را برای تهیه این ادویه‌ ویژه پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم آن‌ را تهیه کنید و از چشیدن طعم خاص و خوش‌عطر کباب کوبیده در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

مواد و ادویه‌های لازم برای کباب کوبیده

ردیف مواد اندازه
1 زعفران، سماق، زردچوبه، پودر پیاز و سیر، لیموعمانی یک دوم پیمانه
2 پودر زنجبیل، خردل، برگ بو، زیره سیاه، پاپریکا یک دوم پیمانه
3 نمک، فلفل سیاه و یا سفید به مقدار لازم

طرز تهیه و نحوه استفاده از ادویه‌های کباب کوبیده

  • تمام ادویه‌ها را به همراه مقدار کمی از نمک، به خوبی با هم مخلوط کنید.
  • ادویه‌های ترکیب شده را با گوشت چرخ کرده مخلوط کرده و حدود 10 تا 15 دقیقه ورز دهید
  • مواد را بین 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید.
  • پس از گذشت حداقل 6 ساعت از مرحله قبل، می‌توانید به سراغ باقی مراحل طبخ کباب کوبیده بروید.
  • در هنگام طبخ، می‌توانید مابقی نمک را روی کباب‌های در حال پخت بپاشید.

زمان خواباندن گوشت در ادویه کباب کوبیده کی می‌باشد؟

بهترین حالت این است که بین 6 تا 8 ساعت قبل از شروع به طبخ و پس از ترکیب گوشت چرخ کرده و پیاز، ادویه کباب کوبیده را به مواد اضافه کنید. یادتان باشد که مقداری از نمک را در مرحله آخر طبخ، به کباب اضافه کنید. ممکن است نمک زیاد باعث سفتی کباب شود. پیشنهاد می‌کنیم که بدانید چرا کباب کوبیده سفت می‌شود!

ادویه کباب کوبیده به روش رستورانی شامل تمامی مواد نامبرده در این مقاله می‌شود. این ادویه‌جات معطر، رنگ‌وبوی ویژه‌ای به کباب کوبیده شما خواهد بخشید. اما به یاد داشته باشید که برای طرز تهیه کباب کوبیده رستورانی شما می‌توانید از ترکیب ادویه‌های اصلی این دستور پخت که شامل زعفران، زردچوبه، پودر پیاز و سیر، لیموعمانی و نمک و فلفل سیاه است نیز استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل مقدار زیادی از ادویه کباب کوبیده را تهیه کرده و برای غذاهای کبابی دیگر نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که حتما آن را در ظرفی دربسته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

خوراک کباب کوبیده به عنوان غذایی مجلسی و پُرطرفدار در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود. چشیدن این کباب ویژه را در کنار عزیزانتان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2295 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *