رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

تفاوت دنده کباب با شیشلیک

فهرست مطالب

تفاوت دنده کباب با شیشلیک چیست؟

سفر خوش‌عطر و طعم غذاهای ایرانی، از شرایط اقلیمی شهرها و فرهنگِ قوم‌های مختلف آغاز شده. در این بین مزه خاطره‌انگیز انواع کباب ایرانی که همگی منحصربه‌فرد و خوش‌خوراک هستند، باعث شده تا این نوع از غذاهای گوشتی تبدیل به یکی از لذیذترین خوراک‌های ایرانی شوند. به عنوان مثال طعم کباب دنده که از دل استان کرمانشاه و طاق بستان برآمده، هنگامی که از کرمانشاه به‌سمت خراسان سفر کنیم، متفاوت می‌شود و با نام شیشلیک به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کباب‌ها بین مردم ایران شناخته می‌شود.

در این متن، می‌خواهیم تفاوت دنده کباب با شیشلیک را توضیح دهیم. اگر این دو نوع ویژه از کباب‌ جزو غذاهای محبوب شماست، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید. امیدواریم با انتخاب و چشیدن طعم تازه و آبدار این دو نوع خوش‌مزه از کباب در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

تفاوت گوشت دنده کباب با شیشلیک

برای تهیه و طبخ دنده کباب باید به‌سراغ یک ردیف دنده گوسفند بروید. معمولا دنده گوسفند در برش طولی با وزن 800 تا 1000 گرم برای پخت دنده کباب استفاده می‌شود. این در حالی‌ست که از گوشت دنده گوسفند نیز به صورت تکه‌تکه برای طبخ شیشلیک استفاده می‌شود. البته بسیاری از مردم ایران، شیشلیک را تنها با مدل استخوان‌دار می‌شناسند؛ اما جالب است بدانید که این غذا در بیرون از ایران به‌صورت با استخوان و بدون استخوان سرو می‌شود. معمولا برش تکه‌های گوشت را هم به‌گونه‌ای انجام می‌دهند که روی هر تکه، دو دنده قرار بگیرد. این در حالی است که در مدل شیشلیک بدون استخوان به‌سراغ راسته بره یا گوسفند می‌روند.

تفاوت طبخ و مایه چاشنی شیشلیک با دنده کباب

اصلی‌ترین فرق دنده کباب با شیشلیک، مربوط به مواد اولیه مورد استفاده برای مزده‌دار کردن آن‌ها است. معمولا قبل از پخت شیشلیک، مقداری زعفران دم‌کرده به‌تکه‌های گوشت و سپس مقدار کمی نمک و فلفل سیاه اضافه می‌کنند. در ادامه نوبت به‌افزودن پیازهای خلال‌شده می‌رسد. اگر دوست دارید می‌توانید مقدار کمی ماست هم اضافه کنید. طرز تهیه کباب شیشلیک  و طرز تهیه شیشلیک در فر را به شما برای طبخ هر چه بهتر این غذای لذیذ کمک خواهد کرد.

برای مزه‌دار کردن دنده کباب از مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه و آویشن به‌همراه پیاز خلال شده استفاده می‌شود. گوشت دنده کباب هم نیاز به چند ساعت استراحت در یخچال دارد. قبل از قرار دادن گوشت روی منقل باید سس مخصوص آن را آماده کنید. مقدار گوجه فرنگی رنده شده یا رب گوجه را به‌‌همراه کمی روغن در یک ظرف روی حرارت قرار دهید. در ادامه باید نمک، فلفل، آبلیمو و کمی زعفران به‌‌آن اضافه کنید. این ترکیب را تا زمان دستیابی به غلظت بالا روی حرارت نگه‌دارید. سپس دنده گوسفند را روی منقل قرار دهید. در طول فرایند پخت، باید چند بار به‌کمک برس، سس را روی سطح دنده کباب بمالید.

بهترین کباب شیشلیک تهران به عنوان یکی از ویژه‌ترین و لذیذترین کباب‌های ایرانی برای پذیرایی از جمع‌های خانوادگی و یا دوستانه در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود. چشیدن طعم لذیذ این غذای ایرانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
3434 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *