رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

حلیم نذری محرم

فهرست مطالب

مناسب برای:

-

اگر قرار باشد از یک غذای مقوی و در عین حال لذیذ نام ببریم، به احتمال زیاد، حلیم اولین اسمی است که به ذهن اکثر ما ایرانی­‌ها می­رسد. خوراکی خوش‌مزه و سنتی که در خاطرمان پیوندی آشنا با ماه رمضان، مراسم افطار و ایام محرم دارد و سالیان دراز است که عطر خوشایندش وقتی در دیگ نذری قوام می­‌آید، در خانه­‌ها و کوچه­‌هایمان پیچیده. اگر شما هم طرفدار این غذای اصیل و بهشتی هستید، پیشنهاد می­کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

حلیم بر پایه­‌ی اولین غلاتی که انسان از آن تغذیه کرد، یعنی گندم یا جو بنا شده و با توجه به وجود گوشت، غذایی کامل شامل پروتئین، کربوهیدرات، چربی و قند است. به همین خاطر است که این غذا، محبوب ورزشکاران، کارگران و انسان­‌های سحرخیزی است که دوست دارند روزشان را با مزه کردن معجونی خوش‌خوراک و انرژی‌بخش در کنار نان داغ و تازه شروع کنند.

در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه حلیم نذری محرم را برای ایام مذهبی سال آموزش دهیم. اگر از طرفداران طعم لذیذ گندم و گوشت هستید، تهیه این غذای ویژه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فراموش نکنید که پخت این غذا، اگرچه دستوری ساده دارد اما رسیدن به حلیمی کِش‌دار و خوش‌طعم، نیازمند صبر و شکیبایی است. امیدواریم آن را تهیه کنید و از چشیدن طعم بسیار خوش‌مزه آن در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

مواد لازم برای حلیم نذری

ردیف مواد اندازه (به‌ازای هر نفر)
1 گندم پوست‌­کنده 100 گرم
2 گوشت گوسفند (ترجیحا گردن یا دنده) 50 گرم
3 پیاز کوچک 1 عدد
4 آب 1 پیمانه
5 نمک، زردچوبه، دارچین، شکر، روغن حیوانی یا کره به مقدار لازم

طرز تهیه حلیم نذری

  • گندم‌­ها را از شب قبل بین هشت تا دوازده ساعت خیس ­کنید تا حسابی آب جذب کند.
  • گوشت را در قابلمه ریخته و با کمی آب، پیاز، زردچوبه و نمک روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد.
  • گندم­‌ها را در یک قابلمه با آب مخلوط کرده و برای پخت روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • گوشت پخته شده را آبکش و کاملا ریش‌ریش کرده و بگذارید تا به دمای محیط برسد.
  • هنگامی که گندم کاملا پخت، آن را با گوشت­‌کوب پوره کرده تا یکدست و با قوام شود.
  • گوشت ریش‌ریش، روغن یا کره آب شده را به مایه گندم اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • حلیم را مدام هم بزنید تا آب آن کم شود و حسابی قوام پیدا کند. مراقب باشید که ته نگیرد.
  • بعد از رسیدن به بافت و قوام مورد نظر، حلیم شما آماده است. نوش جان!

فوت و فن و نکات تهیه حلیم نذری

نشانه پخت کامل گندم، درآمدن شیره آن است اما یادتان باشد که برای ته نگرفتن گندم، باید هر سه یا چهار دقیقه به طور منظم آن را هم بزنید. حلیم را می‌توان با گوشت بوقلمون هم تهیه کرد اما بهترین گزینه برای کش‌دار شدن این معجون بهشتی، گوشت دنده‌ی گوسفند است. فراموش نکنید که آب حلیم نباید کاملا از بین برود. چرا که بعد از سرد شدن، غذا خود به خود کمی سفت می‌شود. در انتها و برای تزیین نیز می‌توانید، از پودر دارچین، شکر، نمک یا کمی روغن اضافه هم استفاده کنید.

سفارش غذای نذری از رستوران ارکیده

تهیه غذای نذری در تعداد بالا کار آسانی نیست. از انتخاب مواد اولیه درجه یک گرفته تا رعایت فوت‌وفن پخت غذا، همگی نیازمند تجربه بالایی‌ست. سفارش غذاهای نذری از منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده، کار را بسیار آسان می‌کند؛ چرا که ارسال سفارش شما در هر تعداد امکان‌پذیر است. خوب است بدانید که مواد اولیه‌ غذاهای خوش‌مزه، در رستوران‌کافه‌های ارکیده به ‌بهترین شکل تهیه و مراحل طبخ آن به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. با سفارش غذا از مجموعه ارکیده، می‌توانید آسوده‌خاطر باشید که نذری به‌صورت گرم و در بسته‌بندی کاملا بهداشتی در زمان و مکان مورد نظر به‌دست شما خواهد رسید.

سرویس پخت در محل ارکیده

ارکیده اکسپرس شعبه هروی با سرویس پخت در محل برای تهیه غذای نذری و یا مراسم و ضیافت‌های شما در خدمتتان است. با هماهنگی قبلی، آشپزهای حرفه‌ای ارکیده به‌همراه تمام تجهیزات و مواد اولیه تازه و مورد نیاز در محل مد نظر شما حاضر می‌شوند و به‌مدت یک شیفت کاری به‌تهیه سفارش غذای شما و در صورت تمایل به سرو آن می‌پردازند.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

3.7 / 5. 3

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
1796 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *