رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

طرز تهیه کباب برگ در خانه به روش رستورانی

فهرست مطالب

کباب برگ یکی از انواع کباب ایرانی است که معمولا آن را برای مناسبت‌های خاص تهیه می‌کنند. اگر شما هم با چشیدن این غذای فوق‌العاده لذیذ، طعم لطیف، شاداب و تازه آن را هرگز فراموش نکرده‌اید، به خواندن این مطلب ادامه دهید. هرچند که سرو کباب برگ در رستوران‌ها بیشتر متعارف است اما اقدام برای تهیه آن در خانه یک انتخاب هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. البته به شرط آنکه فوت‌و‌فن‌های این دستور تهیه را به خوبی بدانید.

جالب است بدانید که نام برگ به نازکی گوشت در این نوع از کباب اشاره دارد و استفاده از گوشت راسته گوسفندی یا گوساله و به اصطلاح «فیله مینیون» برای تهیه این کباب به عنوان گوشت مناسب کباب برگ است. این روزها طعم متفاوت؛ خاص و بسیار لذیذ کباب برگ طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه کباب برگ در خانه به روش رستورانی را برای میهمانی‌های خاص شما عزیزان، آموزش دهیم. اگر از طرفداران طعم فراموش‌نشدنی کباب‌ها هستید، تهیه این نوعِ منحصربه‌فرد را پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم آن را تهیه کنید و از چشیدن طعم فوق‌العاده آبدار و به‌یادماندنی آن در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب برگ

ردیف مواد اندازه
1 گوشت راسته گوسفندی یا گوساله (فیله مینیون) 500 گرم
2 پیاز بزرگ یک عدد
3 روغن زیتون یک چهارم پیمانه
4 زعفران دم کرده یک سوم پیمانه
5 آبلیموی تازه یک دوم پیمانه
6 کره 50 گرم
7 نمک و فلفل سیاه به‌مقدار لازم

نحوه مزه‌دار کردن کباب برگ

طعم خوش کباب برگ به نحوه مزه‌دار کردن آن بستگی دارد. یکی از ادویه‌های بسیار حیاتی در پخت کباب برگ عطر و طعم خوش و منحصربه‌فرد زعفران است. برای این کار کافی‌ست که قطعات تخته‌کاری شده گوشت را به مدت حداقل 2 ساعت تا حداکثر 1 ساعت در ترکیبی از آب پیاز، آبلیموی تازه و مقدار کمی آب زعفران مرینیت کنید.

طرز تهیه کباب برگ تُرد و خوش‌مزه

  • پیاز را رنده کنید و آن را از صافی عبور دهید. آب پیاز را بگیرید و در یک ظرف بریزید.
  • روغن زیتون، آب زعفران، آبلیموی تازه و فلفل را به آب پیاز اضافه کنید و هم بزنید. مایه چاشنی شما آماده‌ست. آن را کنار بگذارید.
  • فیله مینیونِ بدون چربی را از طول و به شکل پروانه‌ای برش دهید.
  • با استفاده از پشت چاقو، فیله را یکدست و به صورت طولی بکوبید. مراقب باشید که آن را برش ندهید.
  • فیله را برگردانید و روند نرم کردن گوشت را با احتیاط تکرار کنید. ضخامت گوشت پس از این فرآیند باید حدود نصف ضخامت اولیه یعنی حدود نیم‌سانتی‌متر و پهنای آن حدود 8 تا 10 سانتی‌متر باشد.
  • گوشت را به جهت عرض برگردانید و روی آن را به فاصله 4، 3 و 2 انگشت شکاف سطحی دهید.
  • حالا فیله‌های تخته‌کاری شده را به سیخ بکشید و پشت‌وروی هر سیخ را حدود 3 دقیقه در مایه چاشنی نگه دارید. یادتان باشد که مقدار کمی از مایه چاشنی را نگه دارید.
  • هر سیخ را در پلاستیک بپیچید و حداقل 2 ساعت تا حداکثر 1 شب در یخچال قرار دهید.
  • کمی کره را به همراه مقداری از مایه چاشنی روی حرارت ملایم مخلوط کنید تا کره کاملا آب شود.
  • سیخ‌ها را روی حرارت غیر مستقیم گریل قرار دهید و هر 30 ثانیه یک‌بار بچرخانید.
  • 6 تا 8 دقیقه زمان دهید تا کباب‌ها بپزند. می‌توانید با یک چاقوی تیز ضخیم‌ترین قسمت گوشت را برش دهید تا مطمئن شوید که فیله به دلخواه شما پخته شده باشد.
  • هنگام پخت کره و مایه چاشنی را روی سیخ‌ها از دو طرف برس بزنید تا طعم بیشتری پیدا کند. بهتر است کمی هم نمک بپاشید.کباب برگ شما آماده‌ست. نوش جان!

نحوه به سیخ کشیدن کباب برگ

برای کباب برگ شما نیاز به سیخ‌های تخت و بلند دارید. بهتر است قبل از شروع، سیخ‌ها را با آب زعفران کمی مرطوب کنید. یادتان باشد که سیخ را از قسمت پهن‌تر گوشت و عمود بر خط‌های روی آن وارد کنید. برای این کار یک دست را روی گوشت تخته‌کاری شده قرار دهید و به آرامی و با احتیاط سیخ را داخل گوشت فشار دهید تا کاملا محکم شود. حالا با کف دست گوشت سیخ زده شده را کمی پهن کنید.

فوت‌وفن کباب برگ رستورانی

برای حفظ مزه تُرد و نرم گوشت یادتان باشد که نمک را در حین پخت روی گوشت بپاشید. همچنین قبل از شروع پخت صبر کنید تا شعله‌های آتش فروکش کند و فقط حرارت باقی بماند. فراموش نکنید، چاقویی که برای ضربه زدن به گوشت انتخاب می‌کنید باید اندازه گوشت شما باشد تا تمام قسمت‌ها با همان ضربه بخورد و گوشت تکه‌تکه یا له نشود.

کباب برگ معمولا با چلو و مجموعه‌ای از سبزیجات کبابی مانند گوجه‌فرنگی، پیاز و فلفل سبز سرو می‌شود. همچنین دورچینی خوش‌آب‌ورنگ از ترشی، سبزی خوردنِ تازه و ماستِ موسیر لذت چشیدن این غذای ویژه را چند برابر می‌کند.

کباب برگ به عنوان یک غذای مجلسی، ویژه و لذیذ برای لذت بردن از ضیافت‌های خانوادگی و رسمی در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود. چشیدن این غذای اصیل ایرانی را در کنار عزیزانتان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2583 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *