رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

طرز تهیه لواشک آلبالو ترش خانگی

فهرست مطالب

گاهی میل به غذا نداریم، اما چشیدن خوراکی خوش‌مزه‌ای از طعم ترش و ملس برایمان خوشایند است. اگر شما هم از طرفداران بی‌چون‌وچرای انواع لواشک هستید و با شنیدن اسم لواشک آلبالو، چشمانتان برق می‌زند و گاه‌وبی‌گاه به سمت این مزه‌های جذاب کشیده می‌شوید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

 در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه لواشک آلبالو ترش خانگی را برای عصرهای دل‌انگیز تابستانی، آموزش دهیم. اگر در شمار عاشقان انواع لواشک‌های ترش و ملس هستید، تهیه این خوراکی خوش‌مزه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم آن را تهیه کنید و از چشیدن طعم جذاب و هیجان‌انگیز آن در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه لواشک آلبالو

ردیفمواد لازم برای لواشک آلبالومقدار
1آلبالو تازه1 کیلوگرم
2آب و نمکبه‌مقدار لازم

طرز تهیه لواشک آلبالو

  • دو سوم یک قابلمه را با آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب به‌جوش بیاید.
  • آلبالو‌ها را شسته و هسته آن‌ها را با دستگاه هسته‌گیر جدا کنید.
  • وقتی آب به‌جوش آمد، آلبالو‌ها را به‌قابلمه اضافه کنید و مقداری نمک روی آن بریزید.
  • بخار شدن کامل آب درون قابلمه، نشانه پختن آلبالوها است.
  • قابلمه را از روی حرارت بردارید و با گوشت‌کوب، شروع به ‌له کردن آلبالوها کنید.
  • آلبالوهای له شده را از صافی عبور دهید.
  • مایع آلبالو را بار دیگر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.
  • کف یک سینی را چرب کنید و ترجیحا با یک لایه نایلون تمیز بپوشانید.
  • مایع آلبالو را در سینی بریزید و به‌صورت یکدست پخش کنید.
  • یک لایه نایلون دیگر روی مایع بکشید و به ‌مدت 3 تا 5 روز زیر نور آفتاب قرار دهید تا لواشک آماده شود. همچنین می‌توانید سینی را به ‌مدت 4 تا 5 ساعت در فر با دمای 200 درجه فارنهایت قرار دهید تا رطوبت آن کاملا کشیده شود. لواشک  آلبالو خانگی شما آمده‌ست. نوش جان!

طرز تهیه لواشک آلبالو و زردآلو

اگر خیلی با طعم ترش لواشک آلبالو میانه ندارید و طرفدار لواشک‌های شیرین هم نیستید، بهترین کار ترکیب آلبالو و زرد آلو برای تهیه لواشک با طعم ملس است. در حالت عادی باید آلبالو و زردآلو را به ‌یک نسبت استفاده کنید؛ اما اگر دوست دارید که مزه ترشی آلبالو یا شیرینی زردآلو غالب باشد، می‌توانید مقدار هر یک از آن‌ها را بیشتر کنید. روش تهیه لواشک آلبالو و زردآلو هم دقیقا مانند مراحلی است که در قسمت بالا ذکر کردیم.

طرز تهیه سس لواشک آلبالو

سس خوش‌مزه‌ای را تصور کنید که روی لواشک می‌ریزید و همان‌طور که قطره‌های آن از روی لواشک می‌ریزد، میل می‌کنید. این همان ترکیب برنده‌ای است که با مزه فوق‌العاده‌اش روز شما را می‌سازد. تهیه سس لواشک آلبالو هم تا حد زیادی شبیه به ‌مراحل تهیه لواشک است.

بعد از اینکه مایع آلبالو را مطابق دستور تهیه لواشک آماده کردید، مقداری از آن را بردارید و در ظرفی جداگانه حرارت دهید تا کمی غلیظ شود. مقدار کمی هم نمک به‌آن اضافه کنید. بعد از آن کافیست که مایع را نصف روز در یخچال بگذارید. سس لواشک آلبالو شما آماده‌ست. نوش جان!

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

1 / 5. 2

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2295 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *