رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

چرا جوجه کباب سفت میشه؟

فهرست مطالب

دلایل سفت شدن جوجه کباب

تصور کنید چند ساعت زمان صرف کنید تا برای ناهار یا شام یک دورهمی دوستانه و یا خانوادگی، جوجه کباب درجه یکی تدارک ببینید؛ اما نتیجه کار به‌دلیل سفت شدن جوجه کباب چنگی به‌دل نمی‌زند. اگر چنین تجربه تلخی داشته‌اید و نمی‌خواهید که دوباره تکرار شود، باید دلایل سفت شدن جوجه کباب را بشناسید.

در این متن، می‌خواهیم دلایل سفت شدن جوجه کباب را بررسی کنیم تا تجربه‌ای خوشایند در تهیه و همچنین چشیدن این غذای منحصربه‌فرد برای شما و عزیزانتان رقم بزنیم. همچنین می‌توانید بهترین سس‌ها برای جوجه کباب را آماده کرده و دوستان و عزیزانتان را به ضیافتی خوش‌آب‌ورنگ میهمان کنید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

مقدار و زمان افزودن چاشنی‌های آبلیمو و نمک

درست است که اضافه کردن آبلیمو و نمک برای مزه‌دار شدن جوجه کباب، ضروری است اما باید توجه داشته باشید که استفاده از این چاشنی‌ها به مقدار زیاد، نتیجه‌ای جز سفت شدن جوجه کباب به‌همراه ندارد. معمولا در تهیه سس جوجه کباب برای چهار نفر، دو پیمانه یا قاشق غذاخوری آبلیمو کافی است.

همچنین مهم‌ترین دلیل سفت شدن جوجه کباب، اضافه کردن نمک و آبلیمو در زمان نامناسب است. برای آنکه این دو چاشنی تاثیر خود را روی طعم و مزه جوجه کباب بگذارند، لازم است که حتما در زمان مزه‌دار کردن به جوجه اضافه شوند.

آشپزهای حرفه‌ای برای جلوگیری از سفت شدن جوجه کباب، ابتدا از روغن برای پوشش دادن سطح تکه‌های مرغ استفاده می‌کنند. دقت داشته باشید که نباید به ‌سراغ کره بروید. اگر قصد دارید که جوجه کباب درجه یکی تهیه کنید، بهتر است از روغن زیتون استفاده کنید. بعد از اینکه سطح تکه‌های مرغ با روغن پوشش داده شد، می‌توانید نمک و آبلیمو را اضافه کنید. اضافه کردن این چاشنی‌ها قبل از روغن، موجب سفت شدن جوجه کباب می‌شود.

پیاز رنده شده

رنده کردن پیاز یکی دیگر از اشتباه‌‌های رایج در تهیه سس جوجه کباب است. پیاز رنده شده به سطح جوجه‌ها می‌چسبد. در نتیجه روی شعله، خیلی زود سیاه می‌شود. در این حالت شاید فکر کنید که جوجه آماده شده و آن را از روی حرارت بردارید. غافل از اینکه هنوز جوجه به‌طور کامل نپخته و سفت است. حتما در تهیه مایه چاشنی جوجه کباب از پیاز به‌صورت خلالی استفاده کنید.

 

عدم استفاده از ماست در سس جوجه کباب

برای آماده کردن سس جوجه کباب، بهتر است از ماست هم استفاده کنید. وجود ماست موجب تُرد و نرم شدن جوجه کباب می‌شود. اگر رژیم غذایی خاصی ندارید، بهتر است از ماست پرچرب برای تهیه سس جوجه کباب استفاده کنید.

خوراک جوجه کباب به عنوان یکی از خوش‌مزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای ایرانی برای پذیرایی جهت دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود. چشیدن طعم تُرد این غذای ایرانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

2 / 5. 1

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2295 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *