رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

آموزش شربت زعفران نذری

فهرست مطالب

یکی از جذاب‌ترین شربت های تابستانی مجلسی برای تهیه نذری، شربت زعفران است. خاصیت فوق‌العاده زعفران باعث می‌شود که پس از نوشیدن این شربت، احساس طراوت کنیم. کمتر شربت نذری را می‌توان یافت که از نظر عطر و طعم، مانند شربت زعفران باشد. نکته مهمی که در تهیه شربت زعفران نذری باید در نظر داشته باشید، آن است که نیازی به‌استفاده مقدار زیادی زعفران برای تهیه این شربت درجه یک نیست.

در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه شربت زعفران برای نذری را آموزش دهیم. اگر از دوستداران عطر مسحورکننده و طعم آرامش‌بخش زعفران هستید، تهیه این شربت خوشرنگ و ویژه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم آن را برای ایام مذهبی سال تهیه کنید و از چشیدن طعم منحصربه‌فرد آن در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

مواد لازم و طرز تهیه شربت آبلیمو برای 100 نفر

مواد اولیه شربت زعفران نذری

در جدول می‌توانید مقدار مواد لازم برای تهیه شربت زعفران نذری مناسب 100 نفر را مشاهده کنید. اما اگر قصد تهیه این شربت ویژه را برای افراد بیشتری درنظر دارید، کافی است مقدار مواد را به همین نسبت تغییر دهید.

ردیف مواد اولیه مقدار (برای 100 نفر)
1 شکر 2 کیلوگرم
2 لیمو ترش 1 عدد
3 آب 24 لیتر
4 پودر زعفران 5 گرم
5 گلاب یا عرق بیدمشک 2 پیمانه
6 یخ به‌مقدار لازم

طرز تهیه شربت زعفران نذری

  • آب را در یک ظرف بریزید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید.
  • حرارت را کم کنید و سپس شکر را آرام به ‌آب اضافه کنید.
  • آبلیمو تازه را اضافه کرده و خیلی آرام شروع به‌هم زدن شکر کنید تا در آب حل شود.
  • حدود 20 دقیقه زمان لازم است تا شهد به‌غلظت مناسب برسد.
  • دو تکه یخ کوچک را به پودر ‌زعفران اضافه کنید و اجازه دهید تا زعفران در یخ حل شود.
  • بعد از آن‌که شهد به‌غلظت مناسب رسید، آن را از روی حرارت بردارید و کمی صبر کنید تا خنک شود.
  • حالا زعفران را به ‌شهد اضافه کنید. شربت زعفران نذری شما آماده است. نوش جان!

نکات تهیه شربت زعفران نذری

یادتان باشد که استفاده از یخ برای آب کردن زعفران، باعث می‌شود کیفیت رنگ‌دهی این گیاه خوش‌عطر و بو خیلی بیشتر باشد. موضوعی که در نتیجه نهایی خود را نشان می‌دهد. همچنین شما می‌توانید برای تهیه شربت زعفران، از مقداری گلاب یا عرق بیدمشک هم استفاده کنید. بعضی از افراد با مشکل شکرک زدن هنگام تهیه شهد شربت روبه‌رو می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، پس از اضافه کردن شکر به‌آب، آب یک لیموترش تازه را به‌ظرف اضافه کنید. همچنین بهتر است که ترکیب شکر و آب را روی حرارت ملایم قرار دهید.

سوال مهم دیگر این است که چه زمانی شهد شربت زعفران به‌غلظت مناسب می‌رسد؟ هرگاه حباب سطح کامل ظرف را پوشاند، نشان‌دهنده آن است که غلظت شهد خوب است و می‌توانید شعله را خاموش کنید. اگر دوست دارید که غلظت شربت زعفران کاهش پیدا نکند، به‌جای استفاده از یخ، می‌توانید آن را برای ساعتی در یخچال بگذارید تا خنک شود.

سفارش غذای نذری از رستوران ارکیده

تهیه غذای نذری در تعداد بالا کار آسانی نیست. از انتخاب مواد اولیه درجه یک گرفته تا رعایت فوت‌وفن پخت غذا، همگی نیازمند تجربه بالایی‌ست. سفارش غذاهای نذری از منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده، کار را بسیار آسان می‌کند؛ چرا که ارسال سفارش شما در هر تعداد امکان‌پذیر است. خوب است بدانید که مواد اولیه‌ غذاهای خوش‌مزه، در رستوران‌کافه‌های ارکیده به ‌بهترین شکل تهیه و مراحل طبخ آن به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. با سفارش غذا از مجموعه ارکیده، می‌توانید آسوده‌خاطر باشید که نذری به‌صورت گرم و در بسته‌بندی کاملا بهداشتی در زمان و مکان مورد نظر به‌دست شما خواهد رسید.

سرویس پخت در محل ارکیده

ارکیده اکسپرس شعبه هروی با سرویس پخت در محل برای تهیه غذای نذری و یا مراسم و ضیافت‌های شما در خدمتتان است. با هماهنگی قبلی، آشپزهای حرفه‌ای ارکیده به‌همراه تمام تجهیزات و مواد اولیه تازه و مورد نیاز در محل مد نظر شما حاضر می‌شوند و به‌مدت یک شیفت کاری به‌تهیه سفارش غذای شما و در صورت تمایل به سرو آن می‌پردازند.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
1794 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *