رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

طرز تهیه حلوا نذری زعفرانی

فهرست مطالب

مزه شیرین و خوشایندِ انواع حلوا به همراه عطر و طعمِ خوش گلاب یا زعفران، باعث شده تا  این دسر خوش‌مزه به‌عنوان نذری برای ایام مذهبی سال نیز بسیار طرفدار داشته باشد. همچنین طبخ حلوا برای جمعیت پرتعداد هزینه چندانی ندارد و با کم‌ترین مواد اولیه نیز قابل تهیه است. این در حالی‌ست که به‌صورت سرد و در قالب‌های مختلف قابل سرو است و به‌همین دلیل گزینه‌ی مناسبی برای نذری است.

در این متن می‌خواهیم، طرز تهیه حلوا نذری زعفرانی را آموزش دهیم. اگر از دوستداران عطر و طعم خوشِ هل، گلاب و یا زعفران هستید، تهیه این دسر لذیذ را به عنوان نذری پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم آن را برای ایام مذهبی سال تهیه کنید و از پیچیدن عطرِ دلپذیر آن در خانه لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

مواد لازم برای حلوا نذری

ردیف مواد اولیه حلوا نذری مقدار
1 آرد سفید گندم یک سوم پیمانه به‌ازای هر نفر
2 روغن مایع یک ششم پیمانه به‌ازای هر نفر
3 گلاب یک دهم پیمانه به‌ازای هر نفر
4 آب یک ششم پیمانه به‌ازای هر نفر
5 شکر یک چهارم پیمانه به‌ازای هر نفر
6 پودر زعفران یک ششم پیمانه به‌ازای هر نفر
7 خلال پسته، خلال بادام، پودر نارگیل و گل محمدی به‌مقدار لازم

اگر مایل هستید که حلوا را به‌صورت تک‌نفره سرو کنید، باید به‌فکر تهیه قالب مناسب باشید. شما می‌توانید از نان حلوا استفاده کنید و آن را از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید.

طرز تهیه حلوا نذری

  • آب و شکر را با هم ترکیب کرده و روی حرارت ملایم آهسته هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود.
  • زعفران و گلاب را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا شهد، رنگ زعفرانی بگیرد و کمی غلیظ شود.
  • شهد حلوای شما آماده شده. می‌توانید آن را از روی شعله بردارید.
  • آرد را 2 بار الک کنید و سپس روی شعله ملایم چند دقیقه تفت داده و هم بزنید.
  • بعد از تغییر رنگ آرد، روغن مایع را به‌همراه پودر هل به‌آرد اضافه کنید.
  • مواد را به آرامی هم بزنید و شهد حلوا را به آن اضافه کنید.
  • به هم زدن ادامه دهید تا مواد کاملا یکدست شود.
  • مشاهده قطره‌های روغن روی سطح مواد، نشان می‌دهد که حلوای شما آماده‌ست. نوش جان!

 

نکات و رازهای خوشمزگی حلوا زعفرانی نذری

یادتان باشد که برای تهیه حلوای نذری به‌سراغ آرد سفید سبوس‌دار بروید. در بین انواع گزینه‌های موجود، آرد نان سنگک بهترین انتخاب پیش روی شماست. به‌این دلیل که گلوتن موجود در آن کم است. در نتیجه حلوا نه‌تنها حالت کش‌دار پیدا نمی‌کند؛ بلکه خیلی نرم و لطیف خواهد شد. البته اگر به‌هر دلیل آرد سنگک در دسترس نداشتید، می‌توانید با اضافه کردن مقدار کمی پودر نشاسته، از کش آمدن مواد حلوا جلوگیری و به‌لطافت آن کمک کنید.

حتما حلوا را روی حرارت ملایم آماده کنید. زیاد بودن شعله باعث سوختن آرد می‌شود و عطر و طعم مواد اولیه موجود در حلوا هم به‌خوبی آزاد نمی‌شود. اگر دوست دارید حلوای نذری تیره رنگ باشد، می‌توانید در یک دقیقه پایانیِ تفت دادن آرد، دمای شعله را کمی زیاد کنید و با سرعت آن را هم بزنید.

فراموش نکنید که اضافه کردن چند قطره گلاب پس از ترکیب شهد و آرد، عطر خوشایندی به حلوا خواهد بخشید. شک نکنید که این کار ساده، تاثیر زیادی در نتیجه نهایی خواهد داشت.

گاهی این سوال مطرح می‌شود که چه‌کار کنیم تا حلوا کمی پف کند؟ برای این منظور، قبل از اضافه کردن شهد به ترکیب آرد و روغن، باید مقدار کمی شکر را با آرد ترکیب کنید. این ترکیب را با سرعت هم بزنید. وجود شکر باعث نفوذ هوا به‌آرد می‌شود و در نتیجه پس از اضافه کردن شهد، شاهد پف کردن حلوا خواهید بود.

سفارش غذای نذری از رستوران ارکیده

تهیه غذای نذری در تعداد بالا کار آسانی نیست. از انتخاب مواد اولیه درجه یک گرفته تا رعایت فوت‌وفن پخت غذا، همگی نیازمند تجربه بالایی‌ست. سفارش غذاهای نذری از منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده، کار را بسیار آسان می‌کند؛ چرا که ارسال سفارش شما در هر تعداد امکان‌پذیر است. خوب است بدانید که مواد اولیه‌ غذاهای خوش‌مزه، در رستوران‌کافه‌های ارکیده به ‌بهترین شکل تهیه و مراحل طبخ آن به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. با سفارش غذا از مجموعه ارکیده، می‌توانید آسوده‌خاطر باشید که نذری به‌صورت گرم و در بسته‌بندی کاملا بهداشتی در زمان و مکان مورد نظر به‌دست شما خواهد رسید.

سرویس پخت در محل ارکیده

ارکیده اکسپرس شعبه هروی با سرویس پخت در محل برای تهیه غذای نذری و یا مراسم و ضیافت‌های شما در خدمتتان است. با هماهنگی قبلی، آشپزهای حرفه‌ای ارکیده به‌همراه تمام تجهیزات و مواد اولیه تازه و مورد نیاز در محل مد نظر شما حاضر می‌شوند و به‌مدت یک شیفت کاری به‌تهیه سفارش غذای شما و در صورت تمایل به سرو آن می‌پردازند.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.


دستور پخت غذاهای نذری دیگر را در مقالات زیر را بخوانید:

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
1795 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *