بلاگ

دستور پخت انواع کباب‌ کوبیده + بهترین رستوران برای کباب کوبیده

فهرست مطالب

کباب کوبیده یکی از غذاهای مورد علاقه مردم خاورمیانه‌، به‌ خصوص ایران و قفقاز است. علاوه‌ بر ایرانی‌ها مردم سایر کشورهای خاورمیانه هم به پخت كباب علاقه دارند. در كشورهای مختلف عربی و آسیایی كباب‌های متنوعی پیدا می‌شود؛ اما كباب ایرانی چیز دیگری است. پخت کباب کوبیده از گذشته تا به امروز در میان ایرانی‌ها رواج داشته است. گفته می‌شود ناصرالدین‌شاه قاجار اولین کسی بود که پای کباب کوبیده را به ایران باز کرد و علاوه بر مراسم‌های دربار رفته‌رفته بر سر سفره‌های عوام نیز این کباب لذیذ دیده می‌شد. امروز نیز اگر بخواهید آمار فروش بهترین رستوران ایران را بدانید که چه غذایی از همه محبوب‌تر است، بدون شک کباب کوبیده در رتبه‌های بالا جای دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با دستور پخت انواع کباب‌ کوبیده آشنا کنیم و بهتترین رستوران برای کباب کوبیده را معرفی کنیم.

تاریخچه کباب کوبیده

کباب‌ کوبیده یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که محبوبیت زیادی بین ایران‌ها و غیرایرانی‌ها دارد. یک جهانگرد اروپایی که در عصر شاه عباس صفوی مدتی در اصفهان به سر برده بود در وصف چلو کباب کوبیده این‌طور گفته است: «غذای متداول ایرانیان که همیشه باید بر سر سفره‌ها‌یشان باشد و قبل از هر چیز دیگری می‌خورند، چلو است که معمولا با گوشت گوسفند سرو می‌شود و به آن کباب‌ کوبیده می‌گویند…. ایرانیان با انگشتان خود گوشت را پاره می‌کنند و کمتر دیده می‌شود که از کارد استفاده کنند».

طبق روایت میرزا محمدرضا معتمدالکتاب نویسنده کتاب “تاریخ قاجار” ناصرالدین شاه پای کباب کوبیده را به ایران باز کرد. در زمان او نوعی غذای قفقازی به ایران وارد شد که آشپز‌های دربار با کمی تغییر در شیوه پخت آن کباب‌ کوبیده امروزی را درست کردند. در حال حاضر کباب‌ کوبیده یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای جهان است. معمولاً کباب‌ کوبیده را به همراه مخلفاتی چون گوجه و فلفل سبز کباب‌شده، سماق و سبزی‌های معطر، به‌ویژه ریحان و نوشیدنی‌های سالمی همچون دوغ به همراه نان تازه یا برنج سِرو می‌کنند.

دستور پخت انواع کباب‌ کوبیده

کباب‌ کوبیده جنوب

در اولین دستور پخت انواع کباب‌ کوبیده به جنوب ایران می‌رسیم که در طبخ کباب کوبیده موادی مانند گردو، زرشک و سبزیجات را به کباب کوبیده اضافه می‌کنند. این کباب به کباب‌ کوبیده‌ خلیج فارس هم مشهور است. در این نوع کباب‌ کوبیده گوشت راسته را دو بار چرخ می‌کنند؛ سپس پیاز و گوشت را خوب ورز می‌دهند تا یک‌دست شوند؛ در مرحله بعد جعفری و فلفل قرمز را ساطوری ریز خرد نموده و به گوشت اضافه می‌کنند. زرشک را نیز می‌خیسانند و پس از آب‌کشی به مواد کباب اضافه می‌کنند. مقداری گردو هم چرخ کرده و به مایه کباب اضافه می‌کنند‌. پس از این‌که مواد خوب مخلوط شد دوباره ورز داده و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. پس از آن مخلوط را به سیخ زده و کباب کنید.

کباب‌ کوبیده فارس

در استان فارس برای پختن کباب‌ کوبیده از گوشت گوسفند و گوشت گوساله همراه با هم استفاده می‌شود. برای این کار گوشت گوسفند و گوساله را با هم مخلوط كرده و چرخ می‌کنند. سپس جوزهندی و جوش شیرین را به پیاز اضافه كرده و پیاز را به گوشتی كه از قبل دو بار چرخ شده بود اضافه و پس از این مرحله مخلوط به‌دست آمده را مجدداً یك بار دیگر چرخ می‌کنند. سپس گوشت را در یك ظرف بزرگ ریخته و حسابی ورز می‌دهند. در انتها مخلوط را به سیخ می‌زنند و کباب می‌کنند.

کباب‌ کوبیده شمال

در شمال کشور برای پختن کباب‌ کوبیده به این صورت عمل می‌شود که مقداری گوشت چرخ‌کرده گوسفندی و یا ترکیبی از گوشت گوسفندی با گوشت گوساله را به همراه پیاز رنده‌شده و فلفل، نمک و زعفران ساییده شده مخلوط می‌کنند تا کباب‌ کوبیده حالت چسبنده به خود بگیرد؛ این چسبندگی راز موفقیت در پخت کباب‌ کوبیده است. بعد از آن مخلوط آماده شده را به مدت ۲ ساعت در یخچال می‌گذارند. در پایان گوشت‌ها به سیخ زده می‌شوند و پس از آماده شدن سیخ‌های کبابی،‌ با استفاده از آتش زغالی کوبیده‌ها را کباب می‌کنند.

بهترین کباب‌ کوبیده چه ویژگی‌هایی دارد؟

کباب‌ کوبیده یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کباب‌های ایرانی است.  بهترین کباب‌ کوبیده از گوشت ران گاو، قلوه گاو و دنبه گوسفند به صورت چرخ‌شده درست می‌شود که به آن مقداری پیاز رنده‌شده بدون آب، تخم‌مرغ، زعفران و ادویه مخصوص هم اضافه می‌کنند. کباب را نمی‌توان از آشپزی ایرانی جدا کرد. خوشمزه‌ترین و بهترین کباب‌ کوبیده در رستوران‌های تهران پیدا می‌شود و کمتر توریستی را می‌توان یافت که به ایران آمده باشد و کباب‌ کوبیده تهران را نخورده باشد. طعم بی‌نظیر کباب‌ کوبیده آن را به یکی از محبوب‌ترین کباب‌های ایرانی تبدیل کرده است.

کباب‌ کوبیده غذایی اصیل و شناسنامه‌دار در آشپزی ایرانی محسوب می‌شود. کباب‌ کوبیده در تمامی محله‌های تهران پیدا می‌شود. به هر محله‌ای که سر بزنید حداقل چند کبابی مشاهده می‌کنید. اما تعداد انگشت‌شماری از این کبابی‌ها توانسته‌اند نام خود را از محله‌شان فراتر ببرند و عاشقان کباب‌ کوبیده را به خود جذب کنند. کباب‌ کوبیده برای همه ایرانی‌ها حس نوستالژیکی به همراه دارد و یادآور خاطرات دیروز تا امروزشان است.

بهترین کباب‌ کوبیده را کجا بخوریم؟

رستوران ارکیده که عده‌ زیادی را به یاد جاده چالوس می‌اندازد، رستورانی رویایی است که در آن بهترین کباب‌ کوبیده سرو می‌شود. کباب‌ کوبیده‌ رستوران ارکیده از بهترین و با کیفیت‌ترین گوشت‌های تازه با درصد چربی کم و دستورپخت و عمل‌آوری ویژه‌ای در سیخ‌های بلند نیم‌متری سِرو می‌شود. کباب‌ کوبیده رستوران ارکیده، تازه، آبدار و ترد است و در هر پرس به صورت زوج به همراه برنج مرغوب ایرانی که عطر زعفرانش آدم را مست می‌کند، طبخ می‌شود.

دستور پخت انواع کباب‌ کوبیدهرستوران ارکیده با ارائه بهترین کباب‌ کوبیده تهران در فضایی زیبا و آرام‌بخش لحظاتی زیبا که یادآور حس نوستالژیک تهران است را برای شما مهمانان گرامی به ارمغان می‌آورد. حفظ اصالت، کیفیت غذا، نوآوری و جلب رضایت مشتریان محترم از اهداف اصلی رستوران ارکیده است. در همین راستا ایجاد شعب متعدد رستوران ارکیده در شهرها و مناطق مختلف و همچنین ثبت برند در سطح جهانی نمونه‌هایی از تلاش‌های مجموعه رستوران ارکیده برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مهمانان گرامی است.

شعبه‌های رستوران‌ ارکیده با ارائه امکانات ویژه از جمله:
• خانه بازی کودکان
• پله برقی
• پارکینگ اختصاصی در قالب سالن‌های پذیرایی کلاسیک
• سالن VIP
• آلاچیق در فضای باز مجزا
در تلاش است تا لحظات زیبا و خاطره‌انگیزی را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد.

رستوران ارکیده علاوه‌ بر شعبه جاده چالوس، پنج شعبه دیگر نیز در اقدسیه، میدان آرژانتین، مجتمع تجاری مهستان کرج، شهریار و سلمان شهر (متل‌قو) دارد. رستوران بزرگ ارکیده با توجه به ظرفیت‌های موجود، آماده پذیرایی از شما عزیزان در شعبه‌های مختلف است. این رستوران در فضایی زیبا و با معماری و طراحی مدرن، با تکیه بر مهارت آشپزان و مهمانداران آموزش‌ دیده متناسب با هر نوع سلیقه و ذائقه‌ای است. مجموعه رستوران‌های ارکیده با بیش از شصت سال سابقه درخشان در ارائه غذاهای باکیفیت و خدمات مناسب به مهمانان گرامی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant

1398/05/26

.

1129 بازدید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *