رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

کنار کباب چی سرو کنیم؟ از پیش غذا تا دسر کنار کباب

فهرست مطالب

هر چند طرز تهیه کباب کوبیده رستورانی در خانه کار چندان ساده‌ای نیست و خیلی از افراد تجربه‌های ناموفقی از تهیه این غذای سنتی و خوش‌مزه دارند؛ اما محبوبیت بالای کباب کوبیده، باعث می‌شود تا بسیاری از خانواده‌ها از هر فرصتی برای سفارش و یا پخت کباب کنار عزیزان‌شان استفاده کنند. اگر شما هم جزو دوست‌داران انواع کباب ایرانی هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

در این متن، می‌خواهیم چند پیشنهاد جذاب به‌عنوان پیش‌غذا و غذای دوم کنار کباب را مرور کنیم. اگر از طرفداران این نوع از غذای گوشتی هستید، تهیه دسر یا سالاد کنار انواع کباب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم این پیشنهادات جذاب کنار غذای اصلی باعث شود تا از چشیدن طعم کباب در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

پیش غذا کنار کباب

کباب کوبیده، غذای نسبتا سنگین و چربی است و به‌همین دلیل خیلی‌ها این غذا را برای وعده ناهار آماده می‌کنند. اگر به‌دنبال تهیه یک پیش‌غذای جذاب کنار کباب هستید، حتما چرب بودن این غذا را در نظر بگیرید. یادتان باشد که اگر پیش‌غذای مفصلی آماده کنید، به‌احتمال زیاد اشتهای افراد برای میل کردن غذای اصلی کاهش پیدا می‌کند و آن‌طور که باید و شاید از چشیدن طعم دلچسب کباب لذت نخواهند برد. کمی سوپ جو قرمز برای گرم شدن معده قبل از سرو غذای اصلی، بهترین پیش غذا برای کباب است. شما می‌توانید از طرز تهیه سوپ شیر رستورانی و خوش‌مزه نیز استفاده کنید اما خوب است بدانید که این سوپ کمی سنگین است و ممکن است که اشتها را کاهش دهد. به همین دلیل طرز تهیه سوپ جو قرمز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سالاد کنار کباب کوبیده

درست است که همیشه همراه با کباب کوبیده عطر خوش ریحان تازه و پیاز به مشام می‌رسد اما فراموش نکنید که به عنوان یک پیش‌غذای خاص می‌توانید روی انواع سالاد کاهو هم حساب ویژه‌ای باز کنید.

کاهو کمک می‌کند تا آهن موجود در گوشت به‌راحتی جذب بدن شود. ضمن اینکه کاهو در هضم غذا هم نقش به‌سزایی دارد. پیشنهاد می‌کنیم همراه با کباب، دوغ و ماست میل نکنید. چرا که کلسیم موجود در آن‌ها مانع از جذب خوب آهن به ‌بدن می‌شود. اگر تمایل چندانی به سالاد ندارید، بهتر است به‌جای ماست، ترشی کلم قرمز را انتخاب کنید.

غذای دوم کنار کباب

از نظر طب سنتی، کباب طبع گرم و خشک دارد. اگر کباب را برای میهمانی انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید در کنار آن غذای دیگری هم تهیه کنید، بهتر است به‌سراغ غذاهای گوشتی و به اصطلاح خشک مانند زرشک‌پلو با مرغ نروید؛ چرا که این غذاها نیز حال‌وهوای مشابهی با خوراک‌های کبابی دارند. در عوض بهتر است برای غذای دوم کنار کباب، به سراغ انواع خورشت بروید تا بافت لطیف و آبدار آن بتواند طعم متنوع و متفاوتی برای ذائقه میهمانانتان فراهم کند.

با کباب کوبیده چه خورشتی درست کنیم

برای تهیه غذاهای خورشتی، به عنوان غذای دوم کنار خوراک‌های کبابی، گزینه‌هایی مانند قورمه‌سبزی یا قیمه سیب‌زمینی بهترین گزینه هستند. فراموش نکنید که بهتر است این غذاها را آبدارتر تهیه کنید تا خشکی گوشت کباب را متعادل کند.

دسر مناسب کنار کباب

مقداری آب نارنج روی کباب می‌تواند به هضم راحت‌تر این غذای لذیذ کمک کند و همچنین عطر و طعم بهتری به آن بدهد. بهتر است که برای انتخاب دسرِ بعد از کباب، به انواع ژله برای هضم راحت‌تر غذا فکر کنید. مقدار کمی ژله میوه‌ای باعث می‌شود که هم عطر و طعم تازه‌ای را تجربه کنید و هم غذای سنگین میل شده را‌حت‌تر هضم گردد.

انواع کباب به عنوان غذاهایی مجلسی، ویژه و لذیذ برای لذت بردن از ضیافت‌های خانوادگی و رسمی در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود. چشیدن این غذاهای اصیل ایرانی را در کنار عزیزانتان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
3436 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *