رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

تفاوت کباب کوبیده با کباب لقمه

فهرست مطالب

اگر شما هم از طرفداران پُروپاقرص کباب هستید اما با مشاهده منوی رستوران‌های درجه یک، و دیدن عناوین کباب کوبیده و لقمه کمی سردرگم می‌شوید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

در این متن، می‌خواهیم تفاوت بین کباب کوبیده با کباب لقمه را توضیح دهیم. امیدواریم با انتخاب این غذای لذیذ به همراه دوستان و عزیزانتان، تجربه‌های خوش‌عطر و طعم و هیجان‌انگیزی را دنبال کنید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

تفاوت کباب کوبیده با کباب لقمه

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، تفاوت فرهنگی در به‌کارگیری کلمه‌های کوبیده و لقمه به‌عنوان پسوند کباب است. جالب است بدانید که در ایران معمولا آذری زبان‌ها از لفظ کباب لقمه بیشتر استفاده می‌کنند. در حالی که این غذای خوش‌خوراک و لذیذ در خارج از ایران با نام “کباب لوگما” جا افتاده است. از طرفی دیگر، بین فارس زبان‌ها اصطلاح کباب کوبیده بیشتر رایج است. بنابراین باید بدانید که هیچ تفاوتی بین مایه کباب کوبیده و لقمه وجود ندارد. اما تفاوت در چیست؟

اصلی‌ترین فرق کباب کوبیده با کباب لقمه در وزن آن‌ها است. کباب لقمه به‌صورت تک سیخ سرو می‌شود و وزن هر سیخ آن بین 150 تا 250 گرم است. در مقابل، کباب کوبیده معمولا به‌صورت دو سیخ سرو می‌شود و وزن هر سیخ آن بین 80 تا 120 گرم است.

وزن بالاتر کباب لقمه باعث می‌شود تا مدل سیخ زدن آن هم کمی متفاوت باشد. معمولا از روش پنجه‌گیری برای سیخ زدن این کباب استفاده می‌شود. به‌این‌ترتیب هر تکه از این کباب، حجم یک لقمه را خواهد داشت. در نتیجه تفاوت این دو نوع لذیذ از کباب تنها در حجم و کمی در شکل ظاهری آن است.

کباب لقمه یا کوبیده به عنوان یکی از خوش‌مزه‌ترین و خاطره‌انگیزترین غذاهای سنتی و اصیل ایرانی برای مراسم خانوادگی و رسمی در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سرو می‌شود. چشیدن طعم خوش این غذا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
2295 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *