رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

جوجه کباب نذری برای ۱۰۰ نفر

فهرست مطالب

مناسب برای:

100 نفر

آماده‌سازی:

4 ساعت

پخت:

30 دقیقه

میزان سختی:

2 از 5

یکی از اولین انتخاب‌ها برای تهیه غذای نذری بین ایرانیان، جوجه کباب است. غذایی محبوب بین سلیقه‌های مختلف که تهیه آن کار چندان سختی نیست. شما می‌توانید با رعایت فوت‌وفن‌های تهیه جوجه کباب، نذری خود را دقیقا مانند غذاهای باکیفیت رستوران‌ها آماده کنید.

در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه جوجه کبابی خوش‌مزه و درجه یک را برای نذری آموزش دهیم. اگر از دوستداران طعم لطیف فیله مرغ و بوی خوش زعفران هستید، تهیه این غذای آسان و لذیذ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم این نذری ویژه را برای ایام مذهبی سال، همچون محرم و رمضان و یا ضیافت‌های خانوادگی تهیه کنید و از چشیدن طعم خوش‌خوراک آن در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.در این متن، طرز تهیه جوجه کباب نذری برای 100 نفر را آموزش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه و مواد لازم برای شربت آبلیمو برای ۱۰۰

مواد لازم برای جوجه کباب نذری

در جدول زیر مواد اولیه مورد نیاز برای یک پرس جوجه کباب نذری با برنج را مشاهده می‌کنید. برای تهیه 100 پرس غذا کافی است که مواد اولیه را افزایش دهید. به‌عنوان مثال مقدار مرغ مورد نیاز برای 100 نفر، چیزی در حدود 30 کیلوگرم است. همچنین استفاده از فلفل دلمه‌ای و ماست برای مزه‌دار کردن جوجه کباب اختیاری است؛ اما پیشنهاد می‌کنیم برای طعم‌دار شدن این غذا حتما این دو ماده اولیه‌ را هم در دستور پخت خود به‌کار بگیرید.

ردیف مواد اولیه مقدار (برای هر نفر)
1 سینه مرغ 300 تا 350 گرم
2 روغن مایع یا زیتون دو پیمانه
3 برنج 150 گرم یا یک پیمانه
4 پیاز یک عدد کوچک
5 گوجه فرنگی یک عدد
6 آبلیمو، ماست یا سس مایونز یک دوم پیمانه
7 نمک، فلفل سیاه، فلفل دلمه‌ای، زعفران دم کرده به‌مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب نذری

در این دستور پخت، نحوه تهیه برنج برای غذای نذری را مطرح نمی‌کنیم. همچنین ضمن بیان مراحل آماده‌سازی جوجه کباب، نکات طلایی برای تهیه غذای باکیفیت را هم بیان می‌کنیم.

  • حتما از سینه مرغ برای تهیه غذای نذری استفاده و آن را به‌قطعه‌های کوچک تقسیم کنید.
  • پیاز و فلفل دلمه‌ای را به‌صورت خلالی خرد و سپس به تکه‌های مرغ اضافه کنید.
  • روغن، فلفل سیاه، زعفران دم‌کرده و ماست یا سس مایونز را به تکه‌های مرغ اضافه کنید.
  • مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا سطح تمام مرغ‌ها پوشش داده شود.
  • بین 2 تا 5 ساعت مرغ‌های مزه‌دار شده را در یخچال قرار دهید تا استراحت کنند.
  • حدود 30 دقیقه قبل از به سیخ کشیدن تکه‌های مرغ، آبلیمو و نمک را به‌آن‌ها اضافه کنید.
  • مرغ‌ها و گوجه‌فرنگی‌ها را سیخ بزنید و روی منقل قرار دهید تا با شعله ملایم آماده شوند.
  • سیخ‌ها را مدام بچرخانید تا حرارت به تمام قسمت‌ها برسد. جوجه کباب شما آماده‌ست. نوش جان!

معمولا در فرآیند پخت، روی سطح جوجه‌ها را با کره آغشته می‌کنند تا نرم شوند. ممکن است این کار با ذائقه همه افراد سازگار نباشد. شاید بهتر باشد که هنگام سرو غذا، در هر پرس یک قالب کره یک نفره قرار دهید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که دلایل سفت شدن جوجه کباب را مطالعه کنید تا خوراک جوجه کباب شما لذیذتر شود.

تزیین جوجه کباب نذری

اولین گزینه‌‌ای که برای تزیین جوجه کباب نذری پیش روی شماست، برنج زعفرانی است. در کنار آن می‌توانید از خلال پسته یا بادام هم برای تزیین غذا استفاده کنید.

سفارش جوجه کباب نذری از رستوران ارکیده

تهیه جوجه کباب برای نذری در تعداد بالا کار آسانی نیست. از انتخاب مواد اولیه درجه یک گرفته تا رعایت فوت‌وفن پخت این غذای اصیل ایرانی، همگی نیازمند تجربه بالایی‌ست. زرشک‌پلو با مرغ یکی از غذاهای ویژه در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده است که در هر تعداد قابل سفارش است. خوب است بدانید که مواد اولیه‌ این غذای خوش‌مزه، در رستوران‌کافه‌های ارکیده به ‌بهترین شکل تهیه و مراحل طبخ آن به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. با سفارش غذا از مجموعه ارکیده، می‌توانید آسوده‌خاطر باشید که نذری به‌صورت گرم و در بسته‌بندی کاملا بهداشتی در زمان و مکان مورد نظر به‌دست شما خواهد رسید.

سرویس پخت در محل ارکیده

ارکیده اکسپرس شعبه هروی با سرویس پخت در محل برای تهیه غذای نذری و یا مراسم و ضیافت‌های شما در خدمتتان است. با هماهنگی قبلی، آشپزهای حرفه‌ای ارکیده به‌همراه تمام تجهیزات و مواد اولیه تازه و مورد نیاز در محل مد نظر شما حاضر می‌شوند و به‌مدت یک شیفت کاری به‌تهیه سفارش غذای شما و در صورت تمایل به سرو آن می‌پردازند.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.


برای آموزش پخت و دستور غذاهای نذری دیگر مقالات زیر را بخوانید:

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
1795 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *