رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

طرز تهیه سوپ دال عدس با چند رسپی متفاوت

فهرست مطالب

سوپ دال عدس، یکی از انواع سوپ‌ها در بین عاشقان غذاهای سبُک و خوش‌طعم است که برای پذیرایی در فصول سرد سال طرفداران زیادی دارد. سوپ دال عدس با نام «مرسیمک چورباسی» در ترکیه نیز شناخته می‌شود و به جز ایران در کشورهای عربی زبان مانند لبنان و هند نیز بسیار محبوب است. جالب است بدانید که «دال» ریشه‌ای هندی دارد و به معنای حبوبات دونیم شده است. فرایند تهیه این حبوبات خوش‌رنگ از پوست گرفتن عدس قهوه‌ای و دو نیم کردن آن شکل می‌گیرد. این سوپ خوش‌رنگ‌ولعاب برای درمان بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است و در روزهای سرد پاییز و زمستان، طعم دلچسبی دارد.

در این متن قصد داریم طرز تهیه سوپ دال عدس با چند رسپی متفاوت را برای لذت بردن از طعم خاص و خوش‌مزه آن آموزش دهیم. اگر از طرفداران انواع سوپ هستید، تهیه این نوع خوش‌عطر و طعم را به شما پیشنهاد می­‌کنیم. امیدواریم آن را درست کرده و از چشیدن طعم دلپذیر آن در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌­کافه‌­های ارکیده همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ دال عدس

ردیفمواد لازممیزان
1آبچهار پیمانه
2دال عدسیک پیمانه
3گوجه‌فرنگی، پیاز، سیب‌زمینی و هویج1 عدد
4سیر2 حبه
5روغن، رب گوجه‌فرنگی، نمک، فلفل و آبلیموبه‌مقدار لازم

طرز تهیه سوپ دال عدس به چند روش مختلف

هر چند که تهیه سوپ دال عدس در کشورهای مختلف تقریبا یکسان است اما ذائقه‌های گوناگون مردم هر دیاری باعث شده که کمی تغییر در این دستور پخت نیز وجود داشته باشد. برای مثال؛ دستورپخت اقوام هندی، لبنانی، ترکی و عربی بیشتر در استفاده متفاوت ادویه است. در زیر شما را با دستور پخت نمونه‌های لذیذ این سوپ آشنا می‌کنیم.

سوپ دال عدس

طرز تهیه سوپ دال عدس ترکی

پیاز را نگینی خُرد کرده و با کمی روغن در یک قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم تفت دهید. هویج و سیب‌زمینی خُرد شده را نیز به آن اضافه کنید و هم بزنید. حالا حبه‌های سیرِ له شده را اضافه کرده و با مواد ترکیب کنید. مواد که با هم مخلوط شد، زیره، نمک، پاپریکا، پونه کوهی، فلفل سیاه و کاین را اضافه کنید. آب را به همراه دال عدس به مواد اضافه کرده و زمان دهید تا لعاب بیاندازد. مواد را از روی حرارت بردارید و کمی نعنا خشک به آن اضافه کنید و هم بزنید. با یک مخلوط کن مواد را پوره‌ای کنید تا بافت نرمی پیدا کند. سوپ دال عدس ترکی شما آماده‌ست. می‌توانید آن را با جعفری و پاپریکا تزیین کنید. نوش جان!

طرز تهیه سوپ دال عدس عربی

دال عدسی عربی را باید مانند دستور بالا تهیه کنید؛ با این تفاوت که، حتما از یک گوجه‌فرنگی بزرگ و رنده شده استفاده کنید. بهتر است گوجه‌ها را همراه با دال عدس به مواد اضافه کنید تا به خوبی به سوپ شما رنگ و طعم دهد. دال عدس عربی کمی قرمزتر است و پیشنهاد می‌کنیم تا چنانچه مایلید از رب گوجه‌فرنگی استفاده کنید؛ آن ر ا در کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی از آن گرفته شود. سوپ دال عدس عربی شما آماده‌ست. نوش جان!

طرز تهیه سوپ دال عدس لبنانی

دال عدس لبنانی برنج، سیب‌زمینی و هویج و گوجه ندارد. کافی‌ست که پیاز و سیر را در کمی روغن تفت دهید و به آن پودر تخم گیشنیز، زیره و زردچوبه اضافه کنید. در مرحله بعد به آن آب و دال عدس را اضافه کنید و زمانی که لعاب انداخت، با سماق و گشنیز تازه تزیین کنید. سوپ دال عدس لبنانی شما آماده‌ست. نوش جان!

طرز تهیه سوپ دال عدس هندی

برای چشیدن طعم فوق‌العاده خوش‌مزه سوپ دال عدس هندی، کافی‌ست که آب مرغ را با ادویه کاری، زیره، هل و زردچوبه و فلفل قرمز بپزید و دال عدس را اضافه کنید. وقتی سوپ شما پخت و سرد شد؛ آن را با میکسر پوره کنید تا نرم شود. حالا سیر له شده را با خردل تفت دهید و با نمک، فلفل و آبلیمو به سوپ اضافه کنید. سوپ دال عدس هندی شما آماده‌ست. نوش جان!

مطالعه طرز تهیه سوپ قارچ ومرغ رستورانی، طرز تهیه سوپ جو قرمز و طرز تهیه سوپ شیر رستورانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران­‌کافه­‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا، میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌­توانید با شماره 09123141900 تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
3436 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *