رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

طرز پخت عدسی نذری در ایام مذهبی سال

فهرست مطالب

عدسی یکی از غذاهای ساده و در عین حال جذابی است که در ایام مذهبی سال به‌عنوان غذای نذری بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. همچنین این غذا بسیار مقوی است و از این جهت که با کمترین مواد اولیه حاضر می‌شود و نیازی به گوشت و مرغ در تهیه آن نیست، یک غذای اقتصادی نیز به‌شمار می‌رود. تهیه یک عدسی خوش‌مزه بار دیگر به‌ ما یادآوری می‌کند که برای خلق مزه‌های به‌یادماندنی حتما نباید از مواد اولیه گران‌قیمت استفاده کرد.

در این متن، می‌خواهیم طرز تهیه عدسی نذری برای ایام مذهبی سال را آموزش دهیم. اگر از طرفداران غذاهای سبک و همچنین حبوبات هستید، تهیه‌ی آسانِ این غذای سالم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم این غذای نذری را تهیه کنید و از چشیدن طعم آن در کنار دوستان و عزیزانتان لذت ببرید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش رشته نذری برای ۵۰ نفر

مواد لازم برای عدسی نذری

ردیف مواد لازم برای عدسی نذری مقدار
1 آب یک پیمانه به‌ازای هر نفر
2 عدس 50 گرم به‌ازای هر نفر
3 سیب‌زمینی 30 گرم به‌ازای هر نفر
4 پیاز 30 گرم به‌ازای هر نفر
5 رب گوجه فرنگی 5 گرم به‌ازای هر نفر
6 نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، زیره، کره و آبلیمو به‌ مقدار لازم

ادویه عدسی نذری

فلفل سیاه، اصلی‌ترین ادویه عدسی است که در تمام دستور پخت‌ها به‌چشم می‌خورد. استفاده از سایر چاشنی‌ها کاملا اختیاری و بستگی به‌ سلیقه و ذائقه شما دارد. دو مورد از بهترین ادویه‌هایی که می‌توانید برای عدسی استفاده کنید، پاپریکا و پودر زیره است. پاپریکا رنگ‌و‌لعاب فوق‌العاده‌ای را برای غذا به‌ارمغان می‌آورد و زیره نیز جدای از عطر سرمست‌کننده و طعم لذیذی که به عدسی می‌بخشد، به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

طرز تهیه عدسی نذری

  • آب را درون قابلمه بریزید و صبر کنید تا جوش بیاید.
  • پس از آن عدس را به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا بپزد.
  • سیب‌زمینی‌ها را خرد کرده و برای یک ساعت با عدس و آب روی حرارت قرار دهید.
  • هم‌زمان پیاز را به‌صورت نگینی خُرد کرده و درون تابه به‌همراه مقداری کره تفت دهید.
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه، پاپریکا و پودر زیره را به تابه اضافه کنید و برای 5 دقیقه هم بزنید.
  • رب گوجه فرنگی را به‌تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید.
  • ترکیب رب، ادویه‌ها و پیاز نگینی را به مواد درون قابلمه اضافه کنید.
  • قابلمه را برای مدت 90 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • آخرین مرحله، اضافه کردن آبلیموی تازه است. عدسی نذری شما آماده است. نوش جان!

نکات و رازهای خوش‌مزگی عدسی نذری

قبل از شروع به طبخ، عدس را برای مدت حداقل 10 ساعت داخل آب خیس کنید. فراموش نکنید که زمان طولانی‌تر، پوست عدس را جدا می‌کند. برای اینکه هنگام پخت عدسی با مشکل روبه‌رو نشوید، حتما در یک قابلمه جداگانه مقداری آب جوش آماده کنید تا هر زمان نیاز داشتید به قابلمه اصلی بیفزایید. اگر امکان استفاده از عصاره مرغ، قلم گاو و گوشت را به‌جای آب دارید، شک نکنید که این کار لعاب و طعم عدسی شما را خیلی بهتر می‌کند.

در بعضی از دستور پخت‌ها، توصیه می‌شود که سیب‌زمینی به‌صورت پوره در عدسی اضافه شود. اجباری برای انجام این کار نیست؛ اما طبیعی است که پوره سیب‌زمینی، به‌هضم راحت‌تر عدسی کمک می‌کند و به غذای شما قوام می‌بخشد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم حتما از آبلیموی تازه برای عدسی استفاده کنید تا مزه‌ی بی‌نظیری به غذای شما بدهد.

خوب است که برای تزیین عدسی از پیاز داغ، گلپر و برگ گشنیز استفاده کنید که نه‌تنها ظاهر زیبایی را برای نذری شما ایجاد می‌کند؛ بلکه عطر و طعم خاصی را هم برای آن به‌وجود می‌آورد.

سفارش غذای نذری از رستوران‌ ارکیده

تهیه نذری در تعداد بالا کار آسانی نیست. از انتخاب مواد اولیه درجه یک گرفته تا رعایت فوت‌وفن پخت غذا، همگی نیازمند تجربه بالایی‌ست. سفارش غذاهای نذری از منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده، کار را بسیار آسان می‌کند؛ چرا که ارسال سفارش شما در هر تعداد امکان‌پذیر است. خوب است بدانید که مواد اولیه‌ غذاهای خوش‌مزه در رستوران‌کافه‌های ارکیده به ‌بهترین شکل تهیه و مراحل طبخ نیز به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. با سفارش غذا از مجموعه ارکیده، می‌توانید آسوده‌خاطر باشید که نذری به‌صورت گرم و در بسته‌بندی کاملا بهداشتی در زمان و مکان مورد نظر به‌دست شما خواهد رسید.

سرویس پخت در محل ارکیده

ارکیده اکسپرس شعبه هروی با سرویس پخت در محل برای تهیه غذای نذری و یا مراسم و ضیافت‌های شما در خدمتتان است. با هماهنگی قبلی، آشپزهای حرفه‌ای ارکیده به‌همراه تمام تجهیزات و مواد اولیه تازه و مورد نیاز در محل مد نظر شما حاضر می‌شوند و به‌مدت یک شیفت کاری به‌تهیه سفارش غذای شما و در صورت تمایل به سرو آن می‌پردازند.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.


دستور پخت غذاهای نذری دیگر را در مقالات زیر را بخوانید:

به این مقاله امتیاز دهید

5 / 5. 1

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
1793 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *