بلاگ

خوشمزه ترین غذاهای ماه رمضان: برای سحری و افطار چه بخوریم؟

فهرست مطالب

ماه رمضان سال 1400 فرا رسیده و ما ایرانیان در این ماه مبارک مهمان خدا می شویم. در این ماه، خوراکی های گوناگونی برای سحری و افطاری تهیه می شود، زولبیا و بامیه زینت بخش ویترین شیرینی فروشی ها می شود و مردم نذری می دهند. تا دو سال قبل، در خانه بزرگترها جمع می شدیم و کنار هم افطار میکردیم، ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا این روزها دید و بازدیدها کمتر شده و از دیدن روی عزیزان خود محرومیم. ما در ارکیده علاوه بر این که هر سال سفره افطار برایتان در شعبه هایمان برپا می کردیم، دو سال است که برای شما یک پک افطار جذاب کنار هم چیده ایم که تمامی ویتامین های مورد نیاز بدنتان را تامین می کند. شما می توایند این پک را  برای کسانی که دوستشان دارید همراه با یک متن اختصاصی ارسال کنید. این پک متشکل از خوشمزه های ماه رمضان است. با ما همراه شوید نگاهی به خوشمزه ترین غذاهای ماه رمضان بزنیم و ایده برای چیدن سفره افطار و درست کردن غذا برای افطاری و سحری داشته باشیم.

 

باقلاقاتوق و رشته خوشکار

رشته خوشکار در ماه رمضان

حتما شما هم شنیده اید که رشت به عنوان شهر خلاق در زمینه تنوع غذا در یونسکو ثبت شده است. در ماه رمضان رشتی ها خورش های محلی درست می کنند. دو خورش پرطرفدار ماه رمضان در این شهر ترش تره و باقلاقاتوق هستند که بیشتر در سفره‌های سحر این مردم دیده می‌شوند. کوکو و فرنی هم زینت بخش سفره های افطار هستند. یکی دیگر از خوردنی‌هایی که در ماه رمضان خیلی راحت در گیلان قابل دسترس است، رشته خوشکار است که نوعی شیرینی معروف در گیلان محسوب می‌شود.

فرنی

فرنی برای ماه رمضان

«فرنی» از آن دسته غذاهای پرطرفدار در ماه رمضان است که بچه ها هم عاشقش هستند. این غذا در پک افطار ارکیده هم جای گرفته است.

 

شله زرد

ماه مبارک رمضان که از راه می‌رسد، نزدیک افطار کسانی را می‌بینیم که کاسه‌های شله زرد نذری را بین همسایگان خود پخش می‌کنند. شله زرد یکی از غذاهای ماه رمضان است که باعث دور هم جمع شدن‌ها و تجدید دیدارها میشود و در ایام مذهبی با پاشیدن دارچین منقوش به عبارات و اسامی مذهبی به عنوان نذری بین همسایه ها پخش می شود. گاهی نیز زینت بخش سفره‌های افطارمان در کنار زولبیا بامیه، حلیم و دیگر خوشمزه های ماه رمضان می‌شود و با دارچین و مغز خرد شده پسته و یا بادام خام و پودر نارگیل تزئین می‌شود.

ما در یک مطلب کامل به شما طرز تهیه شله زرد و خاصیت هایش را گفته ایم.

 

خرما

یکی از خوراکی‌هایی که تقریبا بر سفره‌های افطاری حضوری پررنگ دارد خرما است. اگرچه این خوراکی لذیذ محصول شهرهای جنوبی کشور است، اما به دلیل داشتن قند طبیعی و انرژی‌زا بودن جای خود را بر سر سفره تمامی ایرانیان باز کرده و همنشین تمامی سفره‌های افطاری است. این خوراکی برای مسلمانان جنبه‌ی متبرکانه نیز دارد و در ماه رمضان به عنوان نذری نیز پخش می‌شود. ما در ارکیده این خوشمزه پرخاصیت را در پک افطارمان گنجانیده ایم.

 

نوشیدنی های سنتی: بهترین راه برای رفع تشنگی در ماه رمضان

نوشیدنی های مناسب

چند سالی است رمضان مصادف شده با روزهای گرم سال و برای سحری و افطار داشتن یک نوشیدنی مناسب به شما در رفع تشنگی کمک می کند. از طرفی برای کسانی که به پوست خود اهمیت می‌دهند مصرف نوشیدنی‌های مناسب در ماه رمضان به شاداب نگه داشتن پوست کمک می‌کند. ما در ارکیده انواع نوشیدنی های سنتی و طبیعی را برایتان با بهترین بسته بندی طراحی کرده ایم. پس فقط کافی است با ما تماس بگیرید و نوشیدنی های جذاب ارکیده را سفارش دهید.

 

بهترین هدیه برای افطار: پک های افطاری عمومی و سازمانی

پک افطاری سازمانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در روزهایی که نمیتوانیم کنار یکدیگر افطار کنیم، ما به شما کمک می کنیم پیام نوع دوستی و محبت خود را به دیگران برسانید. همچنین در صورتی که نذری ماه رمضان دارید یا می خواهید پک های افطاری برای خیریه ها ارسال کنید و به دنبال پک افطاری برای کارکنان خود هستید می توانید با ارکیده تماس بگیرید.

پک افطاری ارکیده در سایت اسنپ فود نیز قرار گرفته تا آیتم‌های خوش رنگش زینت بخش سفره افطارتان شود. همچنین شما می‌توانید مستقیما با هر یک از هفت شعبه ارکیده که به نزدیکتر است و یا با شماره از من بپرس (۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰) تماس بگیرید تا پک افطاری ارکیده در کوتاه ترین زمان ممکن با رعایت تمامی اصول بهداشتی و گذر از تونل ضدعفونی به دست عزیزانتان برسد.

این تونل برای اولین بار توسط رستوران ارکیده راه اندازی شده تا با چند مرحله ضدعفونی، پک هایی با برچسب sanitized (ضدعفونی شده) در درب منزل به دست مهمانان شما برسد.

به این مقاله امتیاز دهید

0 / 5. 0

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant

1398/05/26

.

1129 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *