رستوران‌کافه‌های ارکیده با 10 شعبه در سراسر ایران
بلاگ

با قورمه سبزی چی بخوریم؟ انواع چاشنی و سالاد کنار قرمه سبزی

فهرست مطالب

کنار قورمه‌سبزی چی بخوریم؟

قورمه‌سبزی غذایی محبوب و ایرانی با عطر و طعمی دلفریب است که طرفداران سرسختی بین گروه‌های سنی مختلف دارد. حتی بسیاری از گردشگران خارجی هم با خوردن قورمه‌سبزی، شگفت‌زده می‌شوند و مزه بی‌نظیر این غذا را هیچ‌گاه از یاد نمی‌برند. اگر شما هم در صف طولانی عاشقان این غذای سنتی و ویژه هستید و تاکنون از چشیدن طعم خاص آن خسته نشده‌اید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

در این متن، می‌خواهیم انواع چاشنی و سالاد کنار قورمه‌سبزی را توضیح دهیم تا تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از چشیدن این غذای فوق‌العاده و به یادماندنی برای شما و عزیزانتان رقم بزنیم. می‌توانید این چاشنی‌ها را آماده کرده و دوستان و خانواده را به ضیافتی خوش‌آب‌ورنگ و ماندگار میهمان کنید. با ما در این مقاله از سری مقالات رستوران‌کافه‌های ارکیده همراه باشید.

بهترین سالاد همراه قورمه‌سبزی

انتخاب انواع سالاد کاهو در کنار قورمه‌سبزی چندان رایج نیست؛ اما اگر همچنان سالاد را به سایر چاشنی‌ها در کنار غذای خود ترجیح می‌دهید، بهترین گزینه پیش روی شما، سالاد شیرازی است.

سالاد شیرازی ترکیبی از خیار، گوجه فرنگی، پیاز، آبلیمو، آبغوره و نمک است و مزه‌ای درجه یک دارد. همان‌طور که می‌دانید طبع قورمه‌سبزی گرم و تَر است. خوشبختانه سالاد شیرازی، طبع سرد دارد و ترکیب آن‌ها می‌تواند طبع این وعده غذایی را متعادل کند. یادتان باشد که مزه سالاد شیرازی به ریز خُرد کردن مواد آن است. این باعث می‌شود تا آبغوره به بافت مواد بیشتر نفوذ کند و سالاد شما بسیار خوش‌مزه شود.

انواع ترشی و چاشنی کنار قورمه‌سبزی

اگر عاشق ترشیجات هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سیرترشی را در کنار قورمه‌سبزی برای یک‌بار هم که شده امتحان کنید. سیرترشی‌های چند ساله مزه جادویی دارند و در کنار هر غذایی معجزه می‌کنند. ناگفته نماند که خواص دارویی بی‌شمار سیر به‌سلامتی شما هم کمک می‌کند. طبع سیر گرم است؛ اما سرکه طبع سرد دارد. به‌همین دلیل سیرترشی معمولا طبع ملایم دارد و می‌توانید در کنار قورمه‌سبزی میل کنید.

ماست هم یکی از چاشنی‌های درجه یک کنار غذاهای سنتی ایران است. طبع ماست سرد است؛ اما می‌توانید با اضافه کردن نعنا و گل محمدی یا رفتن به‌سراغ ماست موسیر، آن را به‌تعادل برسانید. ترکیب ماست و خیار به‌همراه نعنا و گل محمدی هم ایده جالبی از آب در می‌آید. یادتان باشد که اضافه کردن مقدار کمی رازیانه به‌ماست به‌دلیل خاصیت ضد نفخ آن هم مفید است.

آخرین پیشنهاد ما، دوغ است که به‌همراه گیاهان معطر، طعمی عالی پیدا می‌کند. لذت میل کردن قورمه‌سبزی را با نوشیدن دوغ خوش‌مزه چند برابر کنید. البته اگر ترکیب قورمه‌سبزی و دوغ را برای ناهار انتخاب می‌کنید، بهتر است برای چند ساعت بعد از آن برنامه‌ریزی نکنید؛ چرا‌که احتمالا نیاز به‌کمی استراحت خواهید داشت!

کنار قورمه‌سبزی چه غذایی بگذاریم؟

محبوبیت بالای قورمه‌سبزی بین ایرانیان، باعث شده تا حتی در بسیاری از میهمانی‌ها هم این غذا برای پذیرایی انتخاب شود. اگر قصد دارید در کنار قورمه‌سبزی، غذای دیگری برای ضیافتی خانوادگی یا دوستانه آماده کنید، بهتر است به‌سراغ انواع دیگر خورش مانند قیمه یا فسنجان نروید. یکی از مناسب‌ترین غذاها کنار قورمه‌سبزیِ لذیذِ شما، زرشک پلو با مرغ است. این غذاها معمولا باب میل افراد با ذائقه‌های مختلف است. دانستن درباره طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی رستورانی برای یک پذیرایی شاهانه از میهمان بسیار کارآمد است.

چلو خورش قورمه‌سبزی به عنوان یک غذای بسیار محبوب، خوش‌مزه و لذیذ برای لذت‌بردن از دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه در منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده به عنوان غذای روز یکشنبه‌ها و به‌صورت بیرون‌بر سرو می‌شود. چشیدن این غذای اصیل ایرانی را در کنار عزیزانتان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران‌کافه‌های ارکیده با منویی متنوع، محیطی آراسته و زیبا؛ میزبان شماست. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با شماره  ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

3.7 / 5. 3

اشتراک‌گذاری:

مطالب مشابه
مطالعه: 6 دقیقه
orkideh.restaurant
1398/05/26
.
3435 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *